Geachte heer, mevrouw
Ik heb een vraag. Pas geleden heeft mijn vrouw voor het eerst bij de Free Record Shop een DVD besteld. Omdat het de eerste keer was hebben wij gevraagd om een acceptgiro. Door failliesement van ons facturinbedrijf (ik ben huisarts) heb ik twee maanden inkomsten gehad. Mijn lopende uitgaven verdeeld. Op een geveven moment hebben herinnering en betaling elkaar gekruisd. de herinnering heb ik verscheurd als zijnde betaald. Echter later volgde een sommatie met daarbij nog een verhoging van resp € 5 en € 7.50. Eigen verbaasd deze terzijde gelegd en aangegeven via mail al betaald te hebben. Zal wel goed komen was mijn gedachte. Maar even later volgde een soort dwangbevel voor € 56. Ik heb de telefoon opgenomen. Echter ik werd geconfronteerd met een totaal empathieloze niets begrijpende dame, die alleen kon toevoegen een rekest in te dienen met een door haar vastgestelde termijn. Op dit rekest geen antwoord ontvangen. Maar wel weer een nieuw dwangbevel. Nu van € 229. Mijn vraag aan u. Is dit allemaal rechtmatig? Ik heb de bestelling gewoon betaald, maar nu een boete van € 229 op een bestelling van € 18. Ik heb meer het gevoel in de klauwen van een criminele organisatie te zijn gevallen. Op mails wordt niet geantwoord. Laat staan dat in contact kan komen met een redelijk sprekend persoon. Hoe ver kan dat bedrijf nog gaan? Ik ben zelf nu 52 jaar en heb nog nooit ergens maar één cent betalingsachterstand gehad. Mocht er eventueel een deurwaarde aan de deur komen, mag ik dan weigeren te betalen? Kunt u mijn van antwoord voorzien en eventueel in uw programma wijzen op dit soort hoogst onsympatieke methodes. Onze ervaringen met Bol.com zijn veel beter.
met vriendelijke groeten,
Wilfried Salomons