BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

foutieve BKR-registratie

Bijdrage door gebruiker
21-05-2010
5 reacties
Mijn partner staat onterecht als wanbetaler bij BKR geregistreerd op zijn oud mobiel nummer wat 7 jaar geleden af is gesloten bij Telfort en inmiddels is beeindigd in 2005. Een fout bij de administratie zorgt ervoor dat wij op dit moment geen hypotheek kunnen krijgen omdat er een A2 melding bij het BKR staat. Een nieuwe klant met dit nummer zou namelijk een wanbetaler zijn en een deurwaarder op de stoep hebben gehad alleen staat dit bij BKR op mijn partner's naam gerigistreerd. Wij hebben nog nooit een aanmaning gezien laat staan een deurwaarder, dus het is erg duidelijk dat hier een fout is gemaakt. De fout is inmiddels toegegeven alleen kan Telfort niets melden over de duur van het herstel van deze fout. Leuk voor ons aangezien wij over vier weken de sleutel van ons nieuwe huis krijgen en tijdig de financiering rond moeten krijgen. Echt schandalig dat er geen spoedprocedure is of in ieder geval geen wil is bij tefort om dit binnen 1 dag te regelen zoals BKR stelt dat mogelijk is. Waar een wil is is een weg maar Telfort kiest er blijkbaar voor om geen directe aktie te ondernemen zelfs niet als overduidelijk is dat gegevens van de BKR registratie niet meer op naam van mijn partner staan. Echt te belachelijke voor woorden dat zo'n melding je toekomst zou kunnen verzieken. Telfort kan maar beter zorgen dat ze dit snel herstellen anders hebben ze een claim aan hun broek hangen! Een fout maken kan altijd gebeuren maar zorgen dat dit snel hersteld is en ieder geval op papier erkennen dat dit gebeurd is, is wel het minste dat je dan kan doen. Blijkbaar is dit teveel gevraagd van Telfort.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.