Hallo,
Ik heb een probleempje waarvan ik niet zo goed weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik heb op zaterdag 5 januari via webshop Coolblue (pdashop) een abonnement besteld met de volgende specificaties:
Nokia Lumia 920+Vodafone 55 Altijd, 200 belminuten, 1GB internet en het belangrijkste, 2 jaar lang 50% korting.
Het toestel is een splinternieuw toestel en dat maakte het abonnement bijzonder aantrekkelijk. Ik heb op de dag dat ik hem heb besteld geïnformeerd naar de juistheid van de aanbieding en mij werd door de klantenservice gezegd dat de aanbieding juist is. Op maandag 7 januari zag ik dat de specificaties van het abonnement gewijzigd waren naar 1 jaar lang 50% korting in plaats van 2 jaar lang, die ik heb besteld. Vanwege de onduidelijkheid heb ik wederom contact opgenomen met de klantenservice om te vragen welk abonnement ik zal krijgen, aangezien het abonnement dat ik het besteld niet meer op de website staat. De klantenservice was ervan op de hoogte dat de specificaties van het abonnement gewijzigd waren, maar hebben mij gerustgesteld door te zeggen dat ik 'gewoon' het abonnement zal krijgen die ik heb besteld.
De dag daarna, disndag 8 jan, heb ik nógmaals voor de zekerheid gebeld en de persoon van de klantenservice heeft mij wéér verteld dat ik gewoon het abonnement zal krijgen die ik heb besteld. Ik heb de persoon gevraagd of hij dit via een email kon vastleggen. En inderdaad, ik beschik nu over een e-mail van de klantenservice waarin vast staat dat ik het abonnement dat ik besteld heb zou krijgen, en niet het gewijzigde abonnement.
Later op de dag krijg ik een mailtje van de klantenservice waarin zij aangeven dat er op 5- en 6 januari een fout op hun website stond en zij dat op 7 januari hebben gecorrigeerd, en dat gevolgen heeft voor mijn bestelde abonnement. Mijn aangevraagde abonnement zou omgezet worden naar het gecorrigeerde abonnement, wat voor mij uiteraard nadelig uitpakt.
Vanochtend (9 januari) wordt ik (wakker)gebeld door iemand van de klantenservice met de mededeling dat mijn abonnementsaanvraag is geaccepteerd. In mijn slaapdronkenschap heb ik niets doorgevraagd, maar een paar minuten later vroeg ik mij af welk abonnement zij aangevraagd hebben. Ik heb teruggebeld en ja hoor, zij hebben zonder mijn toestemming aanvraag gedaan voor het 'gecorrigeerde' abonnement. Ik heb dat abonnement laten annuleren, omdat dat niet is dat ik heb besteld. Ik heb ze daarna een mailtje gestuurd met chronologisch de handelingen die ik heb verricht om mijzelf te informeren over de juistheid van de aanbieding, en dat ik meerdere malen te horen heb gekregen dat het juist is en ik die aanbieding zou krijgen. Zelfs schriftelijk, ruim nadat het bekend was dat het om een fout ging en het juiste abonnement al op de website stond.
Mijn vraag is of ik op de een of andere manier kan afdwingen dat zij mij het oorspronkelijk bestelde abonnementsvoorwaarden moeten gunnen. Ik vind namelijk dat ik recht heb op het abonnement dat ik besteld heb.