Op verzoek van een bejaarde dame wordt haar telefoonnummer vanwege een verhuizing overgezet naar haar nieuwe appartement. Althans dat is de bedoeling. Want de dag na de verhuizing blijkt dat haar telefoonnummer door Tele2 abusievelijk is aangesloten bij de eveneens bejaarde buurvrouw van de aanvraagster. Foutje bedankt.
Direct de klantenservice in kennis gesteld. Er wordt toegezegd dat de fout binnen 24 uur zal worden hersteld. Nu 6 dagen later is het probleem nog steeds niet opgelost. Gevolg is dat twee dames van boven de 80 jaar telefonisch onbereikbaar zijn. De één krijgt alle familieleden van de ander aan de lijn om te vragen hoe de verhuizing is verlopen. Ook krijgt ze de hulpdiensten aan de deur omdat ze voor haar familie onbereikbaar is en die denken dat haar mogelijk iets overkomen is. De ander kan in het geheel niet bellen. Hopelijk heeft zij de hulpdiensten niet nodig.
Na het eerste contact met de klantenservice iedere dag gebeld voor een stand van zaken. Van de zijde van Tele2 wordt namelijk in het geheel niet gecommuniceerd. De klantenservice geeft aan dat zij niets kunnen doen. De technische dienst moet actie ondernemen. Die heeft volgens de klantenservice geprobeerd de verhuisde dame te bellen. Dat was niet gelukt. En dat klopt want ze is niet aangesloten. Verder is men na 6 dagen niet gekomen. Beller moet niet zeuren, maar rustig afwachten. In de achtergrond van de casus is men niet geïnteresseerd. Zo’n probleem is het nou toch ook niet weer. Dan maar een klacht ingediend. Dan blijkt dat Tele2 in het geheel geen klachtenprocedure kent. Het woord klacht komt op de gehele website niet voor. Via diverse contactformulieren aandacht gevraagd voor het probleem. Ook die blijven onbeantwoord. Door Tele2 wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Tele2 daar bel je toch niet meer mee!