We hebben tijdens sloopwerkzaamheden in ons nieuwe huis, het glasvezelkabel kastje beschadigd. Dit keurig gemeld bij KPN die vervolgens een monteur sturen. Hij kan dit niet maken en schakelt een externe bedrif in; Volker Wessels Telekom. Zij repareren keurig het kastje en alles doet t weer.
Hun factuur laten ze echter innen door Sedgwick; Dit kantoor stelt ons aansprakelijk voor door ons toegebrachtte schade en stuurt een vordering.
Deze vordering bestaat uit de factuur van Volker , zegge € 240.37. Vervolgens wordt dit verhoogd met kosten coordinatie schadeherstel zegge € 174.50 en kosten vaststelling aansprakelijkheid zegge €62.23.
De oorspronkelijke factuur van 240 wordt dus bijna verdubbeld tot € 477 door een kantoor dat een A4 verstuurd.
Zij geven zelf aan dat dit voortkomt uit artikel 6:96 lid 2 waarin gessproken wordt over redelijke kosten.
Is dit dus zo?. Kan deze factuur zo maar verdubbbeld worden? (want zo lijkt het)
Als ik KPN bel, sturen ze me door naar Volker Wessels. Zij sturen me door naar Sedwick die vervolgens weer naar KPN verwijst.
Kan iemand mij vertellen of ik hier een punt heb of gewoon kansloos moet betalen?