BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extra bijbetalen bij T-Mobile voor 4G in de EU?

Bijdrage door gebruiker
21-06-2018
4 reacties
Ik heb bij T-Mobile een abonnement met onbeperkt bellen en gebeld worden in Nederland, en onbeperkt internet in Nederland. Onbeperkt gebeld worden en bellen in de EU, 120 minuten bellen vanuit NL naar de EU, en 10 GB internet in de EU. Ik woon in Nederland.
Aangezien ik voor mijn werk veel in het buitenland ben, ben ik maar enkele dagen per week in Nederland.
Speciaal daarom heb ik dit abonnement afgesloten.
Nu geeft T-Mobile aan dat ik, ondanks het feit dat ik een abonnement heb wat zegt dat ik 10GB per maand in de EU mag besteden, en ik er hooguit 4 van gebruik maandelijks, toch € 7,26 per GB moet gaan bijbetalen, vanwege het feit dat ik meer internet in de EU gebruik dan in Nederland, en tevens meer tijd in de EU doorbreng dan in Nederland.
Voor zover ik kan zien, betaal ik voor 10GB in de EU maar gebruik er bij lange na geen 10, dan kan T-Mobile mij toch niet verplichten bij te betalen?
Ik kreeg 14 dagen geleden een SMS waarin ik werd gemaand mijn roaminggedrag aan te passen vanwege onredelijk gebruik.
Ik heb met de klantenservice gebeld maar die geven aan er niets tegen te kunnen doen. Volgens de Europese regelgeving dataroaming mogen zij bij "onredelijk" gebruik de maximale toeslag in rekening brengen. Ten eerste betaal ik voor 10 GB die ik niet gebruik, hoezo onredelijk? Daarnaast MOGEN zij de toeslag in rekening brengen, maar zijn dat niet verplicht.
Onredelijk gebruik is, wanneer iemand meer in de EU is dan in Nederland, en dan ook nog meer dan 50% van het datagebruik in de EU plaatsvindt.
Het enige wat de juffrouw van helpdesk mij kon aanbevelen was om wanneer ik in Nederland ben, veel data te downloaden via 4G, zodat ik meer dan 50% in Nederland gebruik en buiten de onredelijkheidscriteria val. Helaas ben ik door omstandigheden de afgelopen 14 dagen maar 10 minuten in Nederland geweest, waardoor dat niet mogelijk was. Nu heb ik dus een bericht dat ik vanaf vandaag het bedrag moet gaan bijbetalen...
Ik voel me misleid door zowel de naam van het abonnement als de SMS-en die ik krijg wanneer ik een grens overschreidt: "Welkom in xxxxxx. Je hebt in de EU 10 GB per maand zonder extra kosten. Kijk op https://t-mobile.nl/roaming voor de status van jouw internetbundel. ...... Fijne reis, T-Mobile".
Hoezo "...zonder extra kosten..."?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.