Onlangs kocht ik bij Aldi een Medion Akoya P8610 laptop. Bij opstart geeft de laptop "Error 0251: CMOS checksum bad. Press F1 to resume".
Na diverse telefoontjes is de laptop naar het Medion Servicecenter op gestuurd. Kwam na 3 weken terug met nog steeds bij opstarten dezelfde foutmelding. Plus een onaardige brief (vol met spelfouten) met als strekking: "ondanks uitgebreide testen zijn geen gebreken gevonden; deze keer als coulance behandeld; als ik de laptop nog een keer onnodig opstuur zal ik kosten moeten betalen."
Medion weer gebeld, met als enige resultaat, dat ik de laptop weer zou moeten opsturen. Daar voel ik niet veel voor. Weer drie weken zonder laptop, de kans dat hij weer defect terug komt, met weer zo'n brief, of zelfs met een rekening erbij.
Mijn vraag is nu, of het kwaad kan, als ik de laptop met deze handicap blijf gebruiken. Dan moet ik wel elke keer bij het opstarten op F1 drukken, maar daar zou ik mee kunnenleven ter herinnering aan de "service" die Medion geeft op een splinternieuwe computer met 3 jaar garantie.