BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Eredivisie Live en Privacy

Bijdrage door gebruiker
10-03-2009
2 reacties

Ik heb via de bekende DVD van AH 2 maanden gratis Eredivisie Live. Na aanmeldin op de site bij Eredivisie live heb ik twee weken gewacht en vervolgens Ziggo gebeld met de vraag wanneer ik kon verwachten signaal tte krijgen op het kanaal. Tot mijn verbazing zij de medewerkster van Ziggo dat zij helemaal geen overeenkomst met EL hadden. Ik kon me natuurlijk wel via haar aanmelden. Toch maar niet gedaan. Weer twee weken later kwam ik er via het zappen achter dat er plotseling toch een signaal op het kanaal door kwam. Verrassing.

Vandaag belde ik op om door te geven dat ik het na deze twee proefmaanden voor gezien houdt. € 14,95 per maand vind ik te veel van het goede. Ik vroeg hoe het terugstorten van de abonnementskosten was geregeld. (Actie) Ik moest daarvoor EL bellen. Gedaan.

De medewerkster van EL vertelde me dat ze alle gegevens inclusief mijn bankgegevens door zouden krijgen van Ziggo en zij zouden mij dan het geld terugstorten. Ik vroeg vervolgens hoe dat kon zonder dat ik mijn toestemming had gegeven aan Ziggo voor het verstrekken van mijn gegevens. Dat is gewoon zo geregeld was het antwoord.

Nu wil ik natuurlijk wel graag die 30 euro terug maar iets bleef bij me knagen. Als Ziggo mijn gegevens zomaar aan EL mag geven wie krijgt die dan nog meer? Mag dit zomaar?

Ziggo gebeld. Zij bevestigen dit verhaal. Mijn vraag over hoe de bescherming van mijn persoonlijke gegevens is geregeld kon niet worden beantwoord. Ik blijf het een vreemde zaak vinden. Op zijn minst zou ik ergens toestemming moeten geven om de overdracht van gegevens mogelijk te maken, toch?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.