Geachte heer, mevrouw,
Op 19 oktober 2004heb ik in de Debitel winkel te Leiden een SIM only abonnement afgesloten. Leuke actie. 3,25 voor 150 belminuten via Debitel/Vodafone. Met behoud van nummer. Het abonnement is daadwerkelijk ingegaan per 19-1-2006. Ik heb het afgesloten voor 24 maanden. Kon ook voor 12 maar ik vond het een goede aanbieding, betrouwbaar (?) netwerk. Abonnementen die zijn vaak duur omdat je dan een telefoon cadeau(?) krijgt maar die betaal je uiteindelijk. Mij gaat het om het kostenbewust bellen. Als de telefoon het maar doet. Maar goed dit even ter zijde.
Waar het echt om gaat is het volgende:
Ik heb een brief van Debitel d.d. 18 april 2006 ontvangen. En wie schetst mij verbazing....
Per 15 mei 2006 wordt het tarief 6,95. En dit terwijl ik een contract voor 24 maanden heb afgesloten voor 3,25! ofwel ca 214% verhoging. |Om mij tegemoet te komen bieden ze wel de keuzeom het abonnement om te zettenvia het KPN netwerk ook 150 sim only en dan voor 5,50.Dat scheelt wel iets. Mijn vraag is kan dit nu zomaar.
Als ik in een winkel een goedkoper abonnement zie kan ik toch ook niet onder mijn contract uit. Sterker nog dan heb ik mij te houden aan de 24 maanden, en dan vervolgens ooknog een opzeg termijn van 3 maanden. Ennu mogen zij zomaar nog binnen 1 maand de tarieven verhogen. En dan niet met een paar procenten maar met een HELE GROTE STIJGING. Ik zie nietin waarom de kosten ineenszo zouden moeten stijgen.
Wat is uw mening?
Overigens merk ik nog op dat mijn moeder ook een dergelijk abonnement heeft afgesloten. Zij zal dus ook wel een dergelijke brief krijgen. Voor haar is het budgettair heel vervelend. Moet echt op de kleintjes letten als AOW'er.