BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Eenzijdige opzegging van verzekering telefoon

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
05-01-2007
  •  
3 antwoorden
  •  

L.S.

30 augustus 2005 heb ik mijn abonnement bij Debitel verlengd. Omdat ik in Amsterdam woon en bang ben voor diefstal laat ik mijn telefoons altijd verzekeren, met de hoogste verzekering, dus zo ook bij deze nieuwe telefoon. Op 7 december 2005 heb ik een netwerkwissel, handig dat dit via Debitel kan. Als echter in augustus 2006 mijn telefoon vanuit het niets niet meer aangaat en ik aanspraak wil maken op mijn verzekering blijkt deze niet meer te bestaan. Na wat zoekwerk blijkt dat deze (zonder mijn weten) is opgezegd tijdens mijn netwerkwissel op 7 december.

Niemand meent nu iets te kunnen doen, op m'n aangetekende klachtenbrief is binnen de gestelde termijn van 30 dagen niet gereageerd. Ik weet dat er hier sprake is van eenzijdige opzegging, immers ik heb deze verzekering afgesloten voor minstens 12 maanden dus waarom zouden zij het zo kunnen stoppen. Een telefonist heeft ook toegegeven dat het een foutje van Debitel moet zijn geweest.

Nu vraag ik mij af, hoe sterk sta ik hiermee? En wat kan ik doen nu ik nog geen antwoord heb gehad binnen de gestelde termijn. Is het mogelijk om dit nu aan te kaarten bij de geschillencomissie of moet ik dan eerst antwoord van Debitel hebben gekregen?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s). Groeten, Denise.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.