BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

"Eenvoudig" Overstappen van ADSL Provider

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
20-01-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

Geachte medewerkers van Kassa,

Jammergenoeg heb ik een minder prettige ervaring gehad met een TELCO migratie. (overstappen van ADSL provider).

Begin augustus 2005 besluiten wij over te stappen van Versatel ADSL naar Wanadoo Family. Wanadoo geeft in haar actievoorwaarden aan dat zij de overstap regelen en ik mij nergens druk over hoef te maken. Voor de zekerheid verstuur ik op 19 aug. (op 29 sept eindigt mijn contract met Versatel) een opzegbrief. Beter dubbel, dan niet lijkt mij.

Ik krijg echter geen reactie van Versatel. De overstap naar Wanadoo verloopt prima en ik word zonder problemen aangesloten op het Wanadoo netwerk. Versatel schrijft begin oktober echter haar abonnementskosten af voor okt. + nov.

Na een lang telefoontje blijkt dat zij mijn opzegbrief niet hebben ontvangen. Dit verbaast mij enorm. Zeker gezien het feit dat ik deze ook niet retour van TPG post heb gekregen. Dit besluit mij om een onderzoek te laten instellen door TPG Post. Zonder resultaat echter. Het inschakelen van mijn rechtsbijstandsverzekering blijkt niet veel te werken bij Versatel, want ook deze correspondentie blijken zij nooit te ontvangen. Telefonisch krijg ik ook niets bereikt en de wachttijden (lees telefoonrekening) loopt steeds hoger op.

Dit alles besluit mij om het afgeschreven abonnementsgeld in Dec. te laten storneren. Opeens krijgen wij in 2 weken tijd 5 brieven van Versatel! Of wij a.u.b. z.s.m. willen betalen, daar zij niet van onze rekening konden afschrijven. Vreemd dat er dan wel correspondentie komt.

Het heeft mij aan het twijfelen gezet om een kort geding aan te spannen, daar de regel "redelijkheid & billijkheid" hier aardig op van toepassing zou zijn. Mijn rechtsbijstandsverzekering probeert het op 15 dec. (via brief) op een akkoordje te gooien met Versatel. Ik betaal het eerste halve jaar abonnement en zij schelden mij de rest kwijt.

In januari is er nog steeds geen reactie van Versatel geweest. Tijd voor een telefoontje. Wat blijkt: deze correspondentie is niet ontvangen. Men weet niet waar ik het over heb.

Nadat mijn rechtsbijstandsverzekering telefonisch contact heeft opgenomen blijkt dat Versatel absoluut niet bereid is om uit coulance overwegingen mij tegemoet te komen. Zij gaan verder met hun incassoprocedure.

Tot zover mijn verhaal over "eenvoudig wisselen van ADSL provider"

Momenteel betalen wij EURO 50,- aan 2 internetproviders (Wanadoo en Versatel) en hebben maar 1 ADSL verbinding. Is dit redelijkheid en billijkheid in Nederland?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.