BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

[Edit redactie] door Ziggo

Bijdrage door gebruiker
01-01-2012
5 reacties
Ik wil hier even polsen of meer mensen dezelfde ervaring hebben gehad. Ik heb hieronder een deel van de brief die ik aan Ziggo heb gestuurd weergegeven. Komt dit verhaal bij iemand bekend voor?

Op zes december jongstleden heb ik in drie telefoongesprekken mijn televisie- abonnement opgezegd.

Tijdens het eerste gesprek heb ik via een uitgebreid keuzemenu gekozen voor de optie “opzeggen”. Na een wachttijd van 8 minuten kreeg ik de technische dienst aan de telefoon. De man verontschuldigde zich en verbond mij door. Nadat ik lange tijd in de wacht was gezet werd de verbinding direct verbroken. Totale duur van dit gesprek is langer dan 15 minuten.

Vervolgens nogmaals gebeld, wederom dezelfde optie “opzeggen” gekozen. Nu kreeg ik direct een medewerker aan de lijn die mijn informatie controleerde en bevestigde dat mijn abonnement per 1 januari 2012 opgeheven zou worden. Hij zou mij doorverbinden met een andere afdeling om het een en ander verder af te handelen. Vervolgens werd ik lang in de wacht gehouden en op het moment dat ik iemand zou spreken werd de verbinding verbroken. Totale gespreksduur is langer dan 15 minuten.

Direct daarna heb ik weer gebeld. Na een wachttijd kreeg ik een medewerker aan de lijn en zij verbond mij door met de juiste persoon om het proces zogezegd af te ronden. Na een wachttijd van 6 minuten kreeg ik de de derde persoon aan de lijn. Deze persoon herhaalde mijn naam en adres en zei vervolgens dat ik nog ‘even’ moest wachten . Dat ‘even’ duurde 10 minuten. Toen ik uit de wacht werd gehaald en hem kon spreken vroeg ik hem wat hij nu gedaan had. Zijn antwoord was dat hij adminstratieve handelingen moest verrichten. U kunt begrijpen dat deze ervaring voor mij als consument niet acceptabel is en voldoet aan alle criteria die ten grondslag liggen aan het begrip ‘[edit redactie]’ omdat het geen gratis nummer is.

Let wel, ik heb hier een reactie op gekregen dat zij me telefonisch hebben getracht te bereiken maar dat het niet gelukt is. Of ik even terug wilde bellen en het rare is...ik heb geen gemiste oproepen.

Mocht Ziggo hierop willen reageren....iedere dag ben ik bereikbaar en mijn klantnummer is 11916228 en laat een voicemail achter zodat ik weet dat jullie gebeld hebben.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.