BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Doet Norton anti-virus zelf schijnaanvallen om klant tot verlengen te bewegen?

Bijdrage door gebruiker
13-12-2015
15 reacties

Mijn abonnement bij Norton Internet Security loopt aanstonds af. Nu ineens gebeuren er vreemde dingen. Ik kreeg nooit een melding, maar nu verscheen er een pop-up: 'Norton heeft een Fake Like Count Attack in uw Facebook Account voorkomen.'  Maar ik heb helemaal geen Facebook. Vier dagen later ontstond er ineens - en voor het eerst - een rare korte beeldstoring bij Uitzending Gemist en verscheen er in alarmkleuren een melding van Norton over een reparatie bij 'Tijdelijke internet Explorer bestanden' en bij 'Schijfoptimalisatie' en bij 'Tijdelijke Windowsbestanden'. Er werd gemeld: 'Reparatie in voortgang' en die bleef net zo lang voortgaan tot ik erop geklikt had, toen was de 'Reparatie voltooid'. Actie door mij was niet nodig, stond er, maar op die manier zorgde Norton ervoor dat ik het bericht wel moest lezen. Tien dagen later werd de groene V (van veilig) in het Nortonvignet vervangen door een rood kruis en werd de toegang tot Norton via dit vignet geblokkeerd, terwijl mijn abonnement nog 27 dagen te gaan had. Wordt de klant door Norton/Symantec bedrogen? 

 

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.