BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Diverse vragen over digitale telefonie van UPC.

Bijdrage door gebruiker
08-03-2005
4 reacties

Ik ben verhuisd enik had eerst Priority telefonie van UPC; nuis digitale telefonie van UPC geïnstallerd op 28-02-2005. Deze werkt uiteindelijk niet goed; de verbinding wordt verbroken en het modem reset zichzelf (waarschijnlijk gebeurt het eerste door het laatste). Nu is vandaag de derde monteur geweest na de installatie. Die heeft uiteindelijk contact gezocht met iemand van UPC via zijn mobiele telefoon. Daar werd verteld dat het probleem bekend was en dat het doorgegeven werd aan de 'techneuten' in Amsterdam. Wanneer het probleem verholpen zou zijn was niet te zeggen en ook niet hoe ik daar achter kwam. De monteur zei dat ik het waarschijnlijk zelf moest constateren.

Bovendien krijg ik maar geen duidelijkheid over het feit wanneer mijn oude (UPC) nummer wordt 'geporteerd'; ik bel en wordt nu gebeld via een tijdelijk nummer. Er wordt mij verteld dat dat moet zodra KPN het nummer overgedragen heeft aan UPC. Maar dit oude nummer is al pakweg 3-4 jaar van UPC.

Ik ben hier allemaal uiteraard helemaal niet blij mee; ook heb ik diverse kosten moeten maken, zoals bellen met de helpdesk van UPC (uiteraard diverse malen, omdat ik soms 'verbroken werd' al tijdens het welkomstmenu van UPC) en diverse keren iemand terugbellen, omdat de verbinding was verbroken. Nu waren mijn vragen:

!. Zijn er meer mensen met het probleem van het verbreken van de verbinding met digitale telefonie van UPC. Er is mij verteld dat ik niet de enige was.

2. Kan iemand mij vertellen wat ik in hemelsnaam moet doen om zo spoedig mogelijk weer mijn oude nummer terug te krijgen.

3. Wat kan ik voor vergoeding vragen aan UPC, want buiten de extratelefoonkosten die ik gemaakt heb, heb ik ook driemaal een afspraak moeten maken meteen monteur waarvoor ik dus drie dagdelen thuis heb moeten wachten. Dat moet toch ook vergoed kunnen worden. Ik heb ook diverse afspraken verzet hiervoor.

4. Hoe kan ik het beste die vergoeding eisen/vragen?

In ieder geval bedankt voor het lezen en eventueel beantwoorden van de vraag.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.