In 2006 twee abonnementen afgesloten bij Vodafone, in 2008 en 2010 per e-mail verlengd onder de oude voorwaarden. Over een korting is niets vermeld. In dec 2012 kwam ik erachter dat de rekening van abbo1 over de maand nov 2012 veel hoger was. Dit bevreemde mij omdat ik nov in Dubai en Azie verbleef en niet met abbo1 had gebeld. In dec 2012 gebeld met de heer [edit - redactie] van Vodafone en hij gaf aan dat het abbo1 eenzijdig was aangepast. Ik heb medegedeeld dat Vodafone mijn contract niet eenzijdig mag aanpassen, dit zou uitgezocht worden. (niets meer vernomen). Op 8 jan 2013 ontving ik voor abbo2 een brief (dagtekening 7 jan 2013). Hierin staat: abbo2 loopt binnenkort af en komt u langs voor persoonlijk advies. Op 9 jan 2013 gewend tot Vodafone winkel Lijnbaan te Rotterdam en ik werd geholpen door een Marokkaanse verkoper die aangaf dat abbo2 in dec 2012 reeds was verlopen. Ik verwees naar de brief 7 jan 2013?! De verkoper haalde zijn schouders op en hij weigerde mij verder te helpen inzake abbo1, omdat abbo1 (dat ik zelf heb afgesloten) op naam van mijn partner staat. Hier is een wachtwoord van bekend en dit is medegedeeld. Verkoper volhardde in zijn standpunt en ik vroeg naar zijn naam. In het bijzijn van omstanders kreeg ik de naam “Henk” te horen. Ik heb aangegeven dat ik niet geloof dat een Marokkaanse verkoper Henk heet. Andere verkoper gaf aan dat hij loog. De manager die zich in een andere ruimte bevond, was niet bereid gesprek aan te gaan, dus ik verliet de winkel. Terwijl ik naar buiten liep belde ik met abbo2 naar abbo1 en t nummer was plotseling niet bereikbaar. Een relatie uit de telecomwereld vertelde mij die middag dat er een sim-swap heeft plaatsgevonden. Dit kan per ongeluk zijn geweest of met opzet na aanvaring. Er is iig sprake van een onrechtmatige daad dat nu tot schade heeft geleid. Na een paar uur kreeg ik verbinding, maar het was een onbekend persoon die opnam en mogelijk kon bellen en internetten op mijn kosten. Deze persoon gaf aan dat hij zelfs toegang had tot whatsapp. Omstreeks 16.50 uur contact opgenomen met het hoofdkantoor, maar medewerker vertelde dat hij op tijd naar huis wilde en geen tijd had om dit op te lossen. Zijn leidinggevende was niet bereikbaar, maar hij zou dit de volgende dag om 09.00u direct oplossen. (niets meer vernomen). Op 11 jan 2013 contact opgenomen met [edit - redactie], afd Netwerk en zij heeft aangegeven dat er een sim-swap is uitgevoerd door de Marokkaanse verkoper en zij heeft sim-swap hersteld. In jan 2013 directie aangeschreven en het voornoemde aangegeven, namelijk: contracten zijn eenzijdig aangepast, verkopers kunnen een valse naam opgeven, sim-swaps zijn uitgevoerd, etc. Op deze brief is niet meer gereageerd. Abbo1 is met ingang van maart 2013 overgenomen door andere provider, vanwege de sim-swap. Om de maandpremie abbo2 te reduceren gebeld met opzeggingen van Vodafone en verzocht 06 over te zetten naar prepaid. De heer [edit - redactie], afd opzeggingen liet weten dat hij niet bereid was om dit te doen, omdat mijn belgedrag hier niet op was aangepast en teveel administratieve handelingen nodig zijn. Ik heb aangegeven dat hij niet voor mij bepaalt hoe hoog mijn maandlasten zijn. Met stemverheffing wilde [edit - redactie]dit gesprek voortzetten en het gesprek is door mij vriendelijk en formeel beëindigd. Hierna wederom de directie aangeschreven, ditmaal aangetekend en verzocht om binnen 10 dagen te reageren. Tot op heden wederom niets meer vernomen..