Iphones, Ipad en Macbooks zijn best in de aanschaf best kostbaar.
Natuurlijk gaat er bij dit soort hoogwaardige producten wel eens wat fout of heb je een vraag over de werking.
Wat je dan meestal doet is via de website contactadressen van de leverancier zoeken om jouw probleem te bespreken in de hoop dat jer daarna verder kunt.
Dan begint echter pas echt de (mijn?) ellende. Apple is, net zoals veel andere bedrijven in de ICT branche, in hun contact met de gebruiker (=klant) veel te ver geautomatiseerd.
Een telkefoonnummer is niet te vinden, een emailadres vaak evenmin. Er is een chat box (robot) waar je je vraag neer kunt leggen. Deze chatbox geeft al meteen aan dat hij/zij geen mens is maar een robot. Gevolg: je vraag wordt niet begrepen en je krijgt een antwoord wat helemaal nergen op slaat.
Om verder te kunnen gaan zoek je op de website naar andere contactmogelijkheden, maar dan....
Ik ben echt geen analfabeet op dit gebied maar ik geef het na een uurtje zoeken toch wel op en denk "bekijk het maar", maar ja daar is mijn probleem nog niet mee opgelost.
Deze ervaringen heb ik recent gehad met Apple, maar ben ik ook tegengekomen bij McAfee, Ziggo en andere. Wat is de oplossing?