BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Diefstal geleasede smartphone tijdens verzending voor reparatie

Bijdrage door gebruiker
09-01-2013
19 reacties
Beste medeconsumenten,

Op vrijdag 12 oktober 2012 heb ik (met ingang van 23 oktober) bij Telfort een tweejarig leaseabonnement voor een iPhone 4s gesloten. Deze kreeg ik de maandag daarop al netjes thuis bezorgd. Echter werkte vanaf de levering al de ingang voor de koptelefoon niet, dus heb ik het apperaat terug moeten sturen op 22 oktober.
Vervolgens vond ik op 25 oktober een briefje van PostNL in de brievenbus dat ze die dag tussen 12 en 2 langs waren gekomen om het pakketje met de iPhone af te leveren. Omdat ik niet aanwezig was, zouden ze de volgende dag op de zelfde tijd langskomen. Echter zit ik rond die tijd op school, dus had ik via de PostNL website aangegeven dat ik het pakketje morgen kwam ophalen bij mijn locale supermarkt waar PostNL gevestigd zit. Na 4 uur zou het pakketje aanwezig zijn.
Die volgende dag moest ik rond kwart over 4 bij de supermarkt even tekenen voor het pakketje. Vervolgens kwam de supermarktmedewerker terug met het pakketje. Echter zat er een scheur in het pakketje en was het dichtgetaped. Ook zat er een sticker van PostNL op dat het pakketje per ongeluk was opengemaakt, maar er werd verteld dat de inhoud niet aangeraakt was en er dus niet mee was gebeurt. Na thuis het pakketje open te hebben gemaakt was alles dat in de doos zat een factuur en wat luchtzakjes.
Na de ontdekking heb ik gelijk Telfort opgebeld, en zij zouden er direct werk van maken. Inmiddels zijn we bijna twee en een halve maand verder, en heb ik nog geen vervangende iPhone ontvangen. Wat mij wel is geschonken zijn de kosten van het leasen van de iPhone (omdat ik deze dus niet bezit) en van de 150 belminuuten per maand (die belminuuten gebruik ik op een eigen oude Nokia telefoon). Ook heb ik per saldo plus minus 15euro aan ongemakskosten ontvangen van Telfort. Dat is wel leuk en aardig, maar ik heb natuurlijk liever dat ik gewoon mijn abbonementskosten betaal terwijl ik van een iPhone gebruik kan maken.
Mijn vraag aan u is dan ook of u enige tips heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat Telfort schot achter de zaak zet, of hoe ik, indien het echt uitzichtloos wordt, het leasecontract kan beeindigen. Ik hoop dat ik bij deze u genoeg informatie heb gegeven om me te helpen met het probleem, indien dit niet het geval is hoor ik dat graag. Alvast enorm bedankt!


Met vriendelijke groeten,

Michiel Voermans
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.