Beste,
In april heb ik na vele goede verhalen en goede specificaties van de laptop de dellxps m1530 aangeschaft.Echter bij het gebruik merkte ik al op dat het geen laptop, maar meer een wasmachine is. Echt een lawaai als er een cd-rom afgespeeld wordt. Ook bij normaal gebruik maakt de harde schijf knarsende geluiden. En bij uitwerpen van cd gaat het systeem haperen. Natuurlijk heb ik direct contact gezocht met de firma dell.
Zij hebben de volgende reparaties aan het systeem verricht:* 4 keer nieuwe harde schijf* Moederbord vervangen* CD-rom speler vervangen* Heel systeem vervangenEindresultaat: GEEN, en het is inmiddels JULI (sinds april dus met dit probleem)Om het verhaal completer te maken kreeg ik van dell de volgende mededeling:Het systeem is een complete ontwerpfout, en ik ben diegene die het ontdekt hebt.Nu is het systeem vandaag opgehaald en krijg ik deze week me volledig betaalde bedrag terug gestort.Wat dat betreft, erg goede service van dell en zal ik ondanks dit alsnog bij dell een laptop uitzoeken, want service en support is 100% top!.
Maar nu heb ik een vraag;Afgelopen 2 maanden is het veel gebeurd dat ik een vrije dag moet nemen voor het laten komen van de servicemonteur.Ook heb ik 2 maanden dus niet optimaal van het systeem gebruik kunnen maken. En de telefoonkosten die ik heb moeten maken. Wat kan ik van DELL nog verwachten cq. verlangen om van bovengenoemde situatie tegemoet te komen.Zij geven mijn geld terug, maar andere kant heb ik meer kosten moeten maken door te bellen naar de support xps. Of moet ik bij aanschaffen van een ander systeem van DELL aangeven dat ik een fikse korting (moet) krijgen.
Kortom: Bedenk u nog ff voor u dit systeem aanschaft.