BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Dell en Nvidia

Bijdrage door gebruiker
12-01-2011
5 reacties
Beste Kassa,

Ik zit met het volgende probleem en ben bang dat ik vanuit de leverancier (Dell) geen oplossing zal krijgen.

Op 8-1-2011 ging op mijn Vostro 1510 het beeld op blokkerig en strepen en daarna helemaal uit.
Na een zoektocht op het internet bleek dat dit een bekend probleem was voor veel laptops waarin een Nvidia 8400 beeldkaart zat.
Door een constructiefout schijnt de beeldkaart te warm te worden waarna hij op een bepaald moment stopt met werken.
Een probleem wat nu al meer dan een jaar bekend is bij alle bedrijven die deze beeldkaart in hun laptops hebben zitten.
Tot mijn verbazing was op de site van Dell te zien dat hun oplossing niet verder reikte dan een jaar extra garantie te bieden op hun laptops die dit probleem hadden.
Opgesomd betekent dit dat:
a: Dell weet dat er een probleem is.
b: Dell niet de moeite neemt om alle laptops die dit probleem in zich hebben terug te roepen.
c: Dell maar 12 maanden extra wil geven dus begint je laptop net na deze periode de bekende kuren te vertonen dan is het jammer maar helaas.
d: dat Dell in principe zegt dat je laptop maar 24 maanden behoort te werken, daarna is het geluk hebben of anders je laptop in de prullenbak gooien.

Ik heb telefonisch contact gezocht met de helpdesk. Een loze actie aangezien men daar duidelijk de instructie heeft hier niets over te zeggen of aan te doen. Na de vraag wat ik dan moest doen aan dit probleem werd ik doorverbonden met de costumer care afdeling. Dat was nog erger want de dame aan de lijn snapte niet waarom ik naar haar was doorverwezen en gaf aan dat ik bij de technische helpdesk moest zijn.
Een duidelijk staaltje van kastje en muur. UIteindelijk kreeg ik het advies een klacht te sturen.

Mijn zoektocht op deze site heeft mij zeer verbaasd. Dat zelfs Dell medewerkers hier in de strijd gaan met mensen die klachten hebben is voor mij onbegrijpelijk. Dell zou zijn mensen wat beter in de hand moeten houden want solo optredens, zo te zien zonder fiat van de leidinggevenden, lijken mij geen reclame voor je bedrijf (zeker niet als men meldt dat Dell niet wakker ligt van ontevreden klanten).

De uiteindelijk vraag is in hoeverre ik ergens aanspraak op kan maken? Het is toch van de gekke dat een laptop van 28 maanden oud (die niet heel intensief is gebruikt) moet worden afgeschreven vanwege een bekend defect waar men niets aan wil doen als het de 2 jaar garantie heeft overschreden.

Mijn stille hoop is dat ook Dell hier leest en dat men daar enig rechtvaardigheidsgevoel hebben en snappen dat wat men hier doet eigenlijk te gek voor woorden is.

Verder roep ik Kassa op om hier iets mee te gaan doen. Een wereldwijd bekend probleem van Nvidia in laptops waar in wezen niets aan gedaan word om dit wereldwijd voor elke klant op te lossen is eigenlijk een grof schandaal.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.