Via de website van Zeeman heb ik op 13 November de aanvraag gedaan voor een sim only abonnement (12 maanden voor 4, 50 per maand) bij Debitel. Enkele dagen later kreeg ik van Debitel een brief dat er enige vertraging opgelopen was en dat de bestelling enkele dagen later verwacht kon worden.
Na enkele dagen was de bestelling nog niet binnen, maar kreeg ik wel een brief van Debitel waar in stond dat de aansluiting was gemaakt en bij datum ingang stond vermeld
23 / 11 / 2006. Tevens stond in de brief dat ik de sim kaart en het welkomstboekje zou hebben ontvangen, welke ik tot heden nog niet heb ontvangen. Nadat ik de brief heb ontvangen heb ik voor de 1e keer gebeld naar de klantenservice van Debitel. Ik ben het er namelijk niet mee eens dat mijn abonnement op 23 / 11/ 2006 ingaat, terwijl ik nog geen simkaart heb en dus niet kan bellen. Dit heb ik verteld aan de medewerkster, welke mij vroeg of ik nog 1 of 2 dagen geduld wilde hebben. Prima, ik wacht nog even af. Inmiddels zijn we weer een week verder, mijn abonnement is 23 / 11/ 2006 ingegaan en nog steeds heb ik geen sim kaart en kan ik dus nog steeds niet bellen.Toen (inmiddelsweer meer dan 1 week geleden)dus weer gebeld naar de klantenservice van Debitel met dezelfde vraag. Er werd mij nogmaals verteld dat ik even geduld moest hebben en dat er niets aan te doen was. Inmiddels is mijn abonnementsgeld wel afgeschreven, terwijl ik niet kan bellen...ik kan mijn beltegoed meenemen, dat weet ik. Maar ik wil dat mijn minuten van mijn eerste maand gewoon ingaan wanneer ik daadwerkelijk echt kan bellen. Nuzijn inmiddelsdus de eerste twee wekenvan mijn tijd al verstreken. Dit lijkt mij niet helemaal eerlijk. Dit gaat niet meer om een paar dagen. Nogmaals gebelt naar Debitel, ze vertellen mij weer hetzelfde verhaal en dat er niets aan te doen is en dat ik gewoon even geduld moet hebben. Het is vandaag 8 December, de aanvraag heb ik op 13 November gedaan. Op de vraag of ik het ongedaan kan maken wordt geantwoord nee want ik ben de overeenkomtst nu eenmaal aangegaan. Ja een maand geleden bijna, ik had verwacht dat ik de spullen wel binnen enkele dagen binnen zou krijgen, maar deze zijn na een maand nog steeds niet binnen! En wel wordt er abonnementsgeld afgeschreven van mijn rekening. Vind het heel vreemd dat dit mogelijk is en zou graag willen weten of hier iets aan te doen valt.
Mvg,
E. de Munck