Ik krijg mijn nummer niet geporteerd omdat ik niet weet via welke provider ik bel.
Als ik mijn telefoon aanzet zie ik geen providernaam. Volgens www.opta.nl zou het nummer horen bij KPN. De telefoon+sim is inderdaad ooit (door mijn werkgever) bij KPN aangeschaft. Na een jaar is er geporteerd naar Debitel. Ik kreeg toen een nieuwe simkaart. Helemaal wit, met een getal en twee letters erop. Even later ging Debitel failliet. De facturen zijn gestopt vanaf januari 2010. Maar ik kan nog steeds bellen. Ik heb gebeld met zo'n beetje alle providers die ik maar kon bedenken (KPN, Telfort, T-Mobile en Vodaphone) met de vraag of mijn nummer op dit moment via hun netwerk belt. Bij geen enkel van de bovenstaande providers kwam een bevestigend antwoord.
Ik kan dus alleen maar concluderen dat ik nu gratis kan bellen. Ik wil echter porteren, zodat ik met mijn nieuwe iPhone ook gebruik kan maken van een data abonnement (wat ik met de huidige sim niet kan).
Wie kan mij helpen om uit deze lastige situatie te komen?