BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

de truckendoos van KPN en Hi

Bijdrage door gebruiker
14-09-2011
19 reacties
Inn maart verhuisde ik. Heel netjes heb ik de verhuis via de site doorgegeven van postnl, zo ook aan KPN, waarvan Hi onderdeel is.IDaarnaast neem ik een doorstuur service van 3 maanden in de veronderstelling dat 3 maaden genoeg tijd is voor elk bedrijf om zijn adreswijzigingen door te voeren. In april zeg ik mijn abo op bij Hi dat per 2 juni afloopt, Groot is mijn verbazing als ik eind augustus een dreigbrief krijg van een bureau Lindorff, zij zouden een vordering van 125 euro hebben gekocht van KPN. Verder staat er niks in de brief. Niet voor welke diensten van KPN? over welke periode?? helemaal niets, alleen moet ik wel even bedrag binnen 8 dagen overmaken. ik klim meteen in de pen.. na veel aandringen krijg ik eindelijk een korte brief dat het om mijn Hi abonnement zou gaan en worden de kopie facturen toegestuurd. Blijkt dat Hi dus al die maanden nog steeds de factuur naar het verkeerde adres stuurt! Bovendien blijken de laatste maand opeens alle belminuten verdwenen te zijn en heb ik opeens voor die maand geen enkel beltegoed. Om een lang verhaal kort te maken:
1. Lindorff weigert te accepteren dat Hi hier in gebreke blijft met zijn adreswijziging. Vreemd is wel dat Lindorff geen moeite heeft om het juiste adres te gebruiken. Zij blijven aandringen en eisen dat ik opdraai voor de extra incasso kosten en verschuilen zich achter het fiet dat KPN geen verhuisberichten via Postnl zou accepteren. Vreemd daar dit een betaalde service is van Postnl en KPN daar dus voor betaald. Wees dus gewaarschuwd! Neem zelf contact op met Hi en geef je verhuizing zelf door, doe het schriftelijk en aangetekend; kan je daarna altijd bewijzen dat je het hebt gedaan!
2. Wees heel alert als je je abo opzegt bij Hi. ze proberen vertrekkende klanten alsnog een poot uit te schroeven door beltegoed te laten verdwijnen ; in mijn geval over een periode van 3 weken! en je te laten betalen tegen hun dure tarief!
3. Het incasso bureau waar hi mee werkt is als even erg. Ze communiceren niet, lezen niet en voldoen absoluut niet aan de eisen van zorgvuldigheid zoals geformuleerd door de branche vereniging.

Kortom: ik betaal nu dus 3 keer: betaal het dure tarief voor de laatste halve maand omdat mijn beltegoed is verdwenen
ik betaal de incassokosten en aanmaningskosten
En dat allemaal omdat KPN zijn klanten op het verkeerde been zet door een verhuisservice aan te bieden op Postnl, maar vervolgens daar niets mee te doen.Vervolgens jagen ze de klant op hoge kosten door een cowboy bedrijf op hun dak te sturen omdat ze zelf te laks zijn geweest het digitale verhuisbestand van Postnl naar behoren te verwerken.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.