BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Cool blue

Bijdrage door gebruiker
08-02-2023
7 reacties
Afbeelding bij deze post - Cool blue
Afgelopen december (2022) een OnePlus Nord ce2 Lite gekocht via Cool Blue.
Helaas werkte de vingersensor binnen enkele weken niet meer. Deze zit ongelukkigerwijs in de aan- & uitknop van de telefoon.
De reparatie onder garantie aangeboden bij Cool Blue. Maar dan, op 16 januari aangemeld en in week 3 mijn mobiel opgestuurd.
Vandaag 8 februari krijg ik een mail met de aankondiging dat de reparatie niet onder garantie valt.
Ik kan het toestel laten vernietigen dat is gratis (is dat een keus?)
Ongeprepareerd Retouren, dat kost mij 39,94 €
Of laten repareren, dat kost 54,84 €
Een paar zaken wat mij dwars zit:
* ten eerste, onder garantie iets aanbieden en dan vervolgens kosten in rekening brengen
* ten tweede, hoezo niet onder garantie, de reparateur stelt dat het toestel gevallen is maar dat is niet zo
het klopt dat het aan- en uitknopje beschadigd is dit komt (kennelijk) door mijn duimnagel maar dan vind ik dit een constructie fout (te zwak materiaal)
* ten derde, Ik ben gedwongen om te betalen, een nieuw toestel vernietigen doe je niet (althans ik niet) dus ik heb het bedrag van 54,84 €
nu overgemaakt. Ik mis de menselijke maat bij Cool Blue...


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.