BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Contractbreuk Planet Internet

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
31-01-2007
  •  
4 antwoorden
  •  

Onlangs ging ik verhuizen en daarom heb ik mijn telefoonaansluiting bij KPN.Aan die aansluiting zat ook een ADSl abbonnement verbonden van Planet Internet.Dez gaven mij schriftelijk een melding dat mijn abbonnement omgezet zou worden in een aansluiting zonder telefoonlijn,daar ik had aangegeven dat er op het nieuwe adres al internet aanwezig was van een andere provider.In de brief stond verder alleen een vermelding van mijn nieuwe inlogggegevens.Kort daarop kreeg ik nog een brief waarop stond dat mijn aansluiting klaar was voor gebruik.Inmiddels ben ik al verhuisden ik bekeek laatst via de Planet site mijn webmail.Tot mijn verbazing vond ik daar in mijn Postvak facturen van Planet Internet add 35,95 euro,i.p.v. de normale 26,95 euro die betaalde voor mijn abbonnement.Ik heb gelijk Planet gebeld en om opheldering gevraagd,en deze zei dat dat nromaal was want en aansluiting zonder telefoonlijn kost meer.Zij hebben dit echter op gen enkele wijze kenbaar gemaakt aan mij dat het duurder zou zijn.Ik heb hier inmiddels juridische informatie over ingewonnen en ben er zo achter gekomen dat het niet kenbaar maken van de prijsverhoging geld als contractbreuk door Planet,en ben ik daarom gerechtigd per direct mijn contract te beeindigen.Vele telefoontjes verder en een schriftelijke melding is dit nog steeds niet doorgekomen bij Planet en schrijven zij nog steeds de abbonnementskosten van mijn rekening af,welke ik uiteraard laat stoneren door mijn bank.Hoe kan ik Planet er toe krijgen dat ze mijn abbonnement stopzet zoals de wet bepaalt

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.