Op 22 december 2013 heb ik bij Belsimpel een iPhone 5s abonnement afgesloten met een 2-jarig T-mobile contract en heb het toestel en de verzendkosten direct betaalt. Na een bevestiging van ontvangst te hebben gekregen en de ondertekende contracten samen met een kopie van mijn paspoort en bankpas te hebben geretourneerd kreeg ik enkele dagen later een bericht van T-mobile met een overzicht van hun bel tarieven. Na een aantal dagen kreeg ik bericht van Belsimpel dat er iets was mis gegaan tijdens het aansluiten en dat de huidige aanvraag eerst geannuleerd moest worden voordat deze opnieuw aangevraagd kon worden. In een reactie in de mail heb ik gevraagd hoe lang dit ongeveer zou gaan duren. Een medewerker vertelde dat het uiterlijk 5 dagen ging duren voordat ik mijn nieuwe toestel in huis zou hebben. Echter na een week contact opgenomen met Belsimpel om te melden dat ik nog niks had gehoord. Tot mijn verbazing zei de medewerker dat tijdens het aansluiten bij hun bekend werd dat de actie was verlopen en dat ze mij het toestel niet meer onder de in het contract opgestelde voorwaarden konden aansluiten.
Gelet op het feit dat hier sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst ben ik van mening dat ik recht heb waarvoor ik heb betaald. Ook was er geen sprake van een actie zoals gesuggereerd.
In hoeverre heb ik nu gewoon recht op het toestel en het afgesloten abonnement?