Beste,
Ik ben inmiddels al bijna 2 maanden in conflict met Vodafone, en graag had ik hierbij advies aangezien ik nog geen stap verder ben in de goede richting en Vodafone zich geen enkele moeite doet om het probleem op te lossen, maar wel netjes de factuur stuurt.
Ik heb iets meer dan een jaar geleden een zakelijk abonnement afgesloten bij Vodafone met een contract duur van een jaar.
Al vanaf dag 1 heb ik in mijn woonplaats Gulpen (z-limburg) geen fatsoenlijk data dekking. Mijn display geeft Een aan, maar als ik een whatsapp stuur terwijl ik de hond uitlaat, ben ik vaak eerder terug dan het bericht aankomt. Nu heb ik thuis Wi-Fi, dus ondervind ik niet altijd problemen ermee. Dit probleem is trouwens zowel bij mijn oude ,oude HTC als nieuwe samsung. Iedereeen die bij mij op bezoek komt met Vodafone komt tot dezelfde conclusie, Vodafone heeft geen dekking in mijn dorp. Nu heb ik een kleine onderneming waarbij ik services aanbied waarbij ik een stabiele internet verbinding nodig heb. Tot voor kort kon ik mij prima behelpen met mijn Wi-Fi, maar door uitbreiding van deze services, heb ik dit ook nodig in de rest van mijn woonplaats en erom heen.
Nu liep mijn abonnement ten einde en heb ik contact gezocht met Vodafone of er zicht is wanneer deze dekking meer volgens de normen van 2014 zou worden. Dit kon nog zeker tot eind dit jaar duren. Ook konden ze me geen voorstel doen van verlengen omdat er gegevens ontbraken in hun systeem. Ik zou hiervoor een brief krijgen en deze moest ik invullen en terug sturen(nooit ontvangen). Ik heb toen besloten een andere provider te nemen en mijn contract met Vodafone niet te verlengen. Tot mijn verbazing kon mijn nieuw abonnement pas vanaf augustus ingaan ivm een opzegtermijn van 3 maanden.
Ik heb toen contact met Vodafone gehad over dat ik dit vreemd vind, aangezien ze geen fatsoenlijke dekking hebben in mijn woonplaats. Omdat ik nooit eerder had geklaagd, bleef dit termijn staan. Ik kon hooguit schriftelijk melding maken hiervan in de hoop dat er tijdig een monteur kon komen meten en mijn bevindingen bevestigen en zo mijn abonnement vervroegd afsluiten.
Na een dag of 5 besloot ik toch nog eens te bellen aangezien brieven sturen toch iets is van de vorige eeuw, en we het volgens hun toch te maken hebben met een telecom bedrijf wat vooruitstrevend is.
Ik kreeg toen te horen dat het verhaal van de monteur onzin was en hij duidelijk op de dekkingskaart kon zien dat er geen fatsoenlijke dekking was. Hij zou het doorsturen naar een speciale afdeling, en binnen een week moest dit afgehandeld moest zijn. Na een week nog maar eens gebeld, maar het was nog in behandeling.
Na de tweede week nog eens gebeld en deze medewerker ging het doorsturen naar een afdeling die sneller zou reageren. Week 3 nog maar eens gebeld, en het is nog in behandeling. Vanaf toen ben ik om de 2 dagen aan het bellen. Ik krijg steeds andere verhalen te horen. De afdeling zou geen telefoon hebben en kon niet doorverbonden worden. De afdeling zou geen enkele directe verbinding hebben om mij in contact te stellen. Telkens krijg ik wel een excuus te horen. Bel je op zaterdag, zegt de medewerker, ze zijn er niet, anders was ik wel even binnen gelopen.
Nu zijn er meerdere mensen met dit probleem. Ik zit nu op week 6-7 zonder oplossing. Wel weer een factuur. Op dit moment zit ik in Griekenland, en omdat ik niet van mijn abonnement af kom, vast aan Vodafone, met ook hier bagger bereik. Vodafone doet niks. Help