BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Conflict met serververhuur.com

Bijdrage door gebruiker
20-04-2010
5 reacties
Beste allen,

Meer dan een jaar geleden heb ik samen met wat vrienden een game server gehuurd van serververhuur.com. Ik heb deze voor 1 jaar gehuurd aangezien dit voordeliger was (25% korting) en ik had verwacht dat we dit veelvuldig zouden gebruiken. Echter hebben we er ongeveer 3 maanden gebruik van gemaakt en hebben we daarna nooit meer ingelogd. Vorige maand schrok ik dan ook toen ik een nieuwe factuur van serververhuur had ontvangen, of ik weer even opnieuw voor een jaar zou betalen. Ik heb hier toen meteen op gereageerd en aangegeven dat ik hier geen gebruik van wil maken. Nu geven zij aan dat ik MOET betalen, omdat ik niet 2 weken voor het einde van de afgelopen periode een bericht had gestuurd waarin ik aangaf niet verder te willen gaan. Dit verbaast mij echter enorm. Dit omdat ik nooit gewaarschuwd ben dat het einde eraan zat te komen. Ook wist ik niet dat ik een contract was aangegaan en dat deze dus stilzwijgend verlengd zou worden. Nog mooier wordt het omdat ze 10 dagen voordat het zogenaamde contract afloopt de factuur sturen, waardoor je dus nooit genoeg tijd hebt om te reageren (14 dagen voor het einde). De eigenaar van serververhuur, werd zeer boos toen ik contact met hem probeerde op te nemen op zijn telefoon via het adres van de website (hier bleken zijn ouders te wonen). Nu stuurt hij me om de week een factuur. Hij heeft me proberen over te halen de helft te betalen, als compensatie, en refereerd telkens naar 1 zinnetje op de website die je slechts 1x ziet als je de server wilt afnemen (zinnetje= 2 weken voor einde contract moet u opzeggen; zie:http://wefact.serververhuur.com/Gklanten/bestellen.php?action=stap4), en daarna nergens meer in voorkomt. Tevens ook niet in de algemene voorwaarden. Ik twijfel dus sterk of serververhuur wel in haar recht staat deze conclusie te doen en het zich het recht kan voorhouden om stilzwijgend te verlengen.
Tevens staat er in hun eigen algemene voorwaarden dat bij voortzetting van de service en er een prijswijziging heeft voortgedaan de afnemer hiervan schriftelijk op de hoogte gebracht moet zijn, en deze het voorrecht heeft om dan af te zien van een continuering. De factuur die serververhuur heeft gestuurd is hoger dan die ik het 1ste jaar heb gekregen. Dit omdat er geen korting is berekend. Als ik had opgezegd en een nieuwe server had gehuurd had ik wel die korting (van 25%) gehad omdat ik een jaar huur ipv bijvoorbeeld 2 maanden. In mijn visie is er dus sprake van een prijsverhoging waarvan ik niet op de hoogte ben gesteld. Ben ik nu dan zo wie zo in de gelegenheid gesteld om het (in mijn ogen "zogenaamde") contract te laten ontbinden? Voor meer info zie: http://www.serververhuur.com/general_terms_and_conditions.pdf (bij price and payment).
Mijn gevoel zegt dat hier heel veel fout gaat. Er word ook enkel per email gecorrespondeerd, wat de kwestie niet makkelijker maakt en waar harde woorden vallen van de kant van serververhuur. Ik blijf mijn inziens treiter facturen krijgen, en op mijn opbouwende emails wordt niet gereageerd. Wat kan/mag/moet ik doen??? Ze dreigen met incasso en deurwaarders.
Tevens heb ik alle email correspondentie gearchiveerd. Op verzoek wil ik deze ter analyse toesturen.

Graag jullie visie!

Groeten Roel!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.