Beste,
In november 2003 kocht bij de Dixons een laptop van het merk Compaq, zoals in de titel vermeld. Al vanaf het begin af aan heb ik problemen gekend met dit product. De laptop had vanaf dag ??n dat het zomaar vast liep. De laptop reageerde dan ook niet eens op ctrl alt delete. Ik moest de aan/uit-knop langdurig indrukken om de laptop uit te schakelen. Vervolgens ontstond er het probleem dat de laptop niet wilde laden. Hij werkte alleen op netstroom. Dit kwam mij dus de keel uit, want ik was niet meer mobiel. Ik bracht het terug naar de Dixon's want ik het er nog fabrieksgarantie op. Zij namen het product in en zouden zorg dragen voor de reparatie. 3 weken later mocht ik mijn laptop weer op komen halen. Inplaats van de laptop in de winkel te testen deed ik dit thuis. Thuis bleek dus dat de laptop dit keer in zijn geheel niet meer aan wilde. Zelfs niet op netstroom. Diezelfde dag ben ik weer terug gekeerd met mijn laptop naar de Dixon's. Zij namen de laptop weer in voor reparatie alleen duurde het ditmaal net iets meer dan 3 maanden. Ik ging meerdere malen langs om te vragen waarom het zo lang duurde maar kreeg nauwelijks antwoord. Wanneer ik van iemand had begrepen dat ik na 3 maanden recht had op bepaalde compensatie beloofde de Dixon's mij dat de laptop binnen die week terug zou komen. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg binnen die week mijn laptop terug en ditmaal deed de laptop het helemaal. Hij laadde weer en liep niet meer vast. Zo heb ik enkele maanden normaal gebruik kunnen maken van mijn laptop tot ik ineens mijn laptop niet meer kon opstarten. Wanneer ik opstartte kreeg ik een blauw windows scherm te zien, wat je altijd ziet als je opstart, en dan viel de laptop dood leuk uit. Je kunt je voorstellen dat ik woest werd. In een periode van 2 jaar tijd had mijn laptop het reparatiecentrum vaker gezien dan zijn eigenaresse. Ik ging wederom met mijn laptop naar de dixon's en het werd wederom in genomen. Zo gingen er weer eens twee maanden voorbij. Ik kreeg de laptop wel gerappeerd terug, maar zoals alle voorgaande keren kreeg ik steeds de laptop terug zonder mijn bestanden. Ik raakte keer op keer al mijn bestanden kwijt. Dit was al reden genoeg tot frustratie, laat staan het feit dat mijn laptop om de haverklap gebreken vertoond. Hoe dan ook, ik heb de laptop weer eens enkele weken kunnen gebruiken en nu is het weer zo ver. De laptop vertoond weer tekenen dat het niet oplaad. Hij is wederom alleen op netstroom te gebruiken en daarnaast hoor ik af en toe ruis uit de ingebouwde boxen komen, terwijl het volume gedempt is. Dit betekend dat ik mijn laptop WEER naar de dixon's zal moeten brengen voor reparatie. Ik word hier eerlijk gezegd behoorlijk moe van. Kennelijk is mij een product verkocht dat bijzonder veel mankementen vertoond. Ik heb E1900,- betaald en nu zijn we 2 jaar en 2 maanden verder, het kan toch niet zo zijn dat de dixon's zomaar van me af is. Ik bedoel, ik heb garantie erbij gekocht (maar goed ook) maar ik kan toch niet eindeloos repareren? Heb ik dan geen recht om een vergoeding in natura (gelijkwaardig) product te ontvangen? Is er hier geen andere oplossing inplaats van eindeloze reparaties? Heb ik als consument geen recht om hier iets aan te doen?
Alvast bedankt,
Naoual