Beste mensen
Vorige week heb ik een nieuwe telefoon besteld bij hi. Deze is echter pas afgelopen zaterdag thuis geleverd omdat het door omstandigheden niet anders mogelijk was.
Gisteren (op de dag van ontvangst) ben ik er achter gekomen dat het toestel een hardwarefout bevat. tot deze conclusie ben ik gekomen door op het internet te zoeken en mensen te vinden met een soortgelijk probleem. er werd mij verteld dat mijn toestel een hardwarefout heeft en ik terug moet gaan naar de winkel waar ik het toestel gekocht heb.
Het probleem zit 'm in de kosten die hi jouw oplegt bij het retourneren. Ik ging ervan uit dat dit kostenloos zou zijn, maar nu blijkt dat je het toestel niet kostenloos kan retourneren. Ik heb vandaag nog iemand anders gesproken met hetzelfde probleem en hij vertelde dat je volgens de wet op online aankopen het artikel kostenloos kunt retourneren. In dit geval zou hij aanspraak doen bij hi op de exta kosten.
is het juist dat hi je laat betalen voor het retourneren van het artikel? of geldt de wet op online aankopen en moet je het toestel GRATIS kunnen retourneren?
Met Vriendelijke Groeten,