Ik heb een onbeperkt bellen aanvulling - voor naar vast én voor naar mobiel - op mijn bellen+internet abonnement van Online.nl. Toen ik het abonnement afsloot waren de heren abonnementenverkoop mij wel vergeten te vertellen dat een starttarief voor een gesprek 0,10 cent kost; het was niet aangegeven in hun systeem. Datwas geen leuke verrassing en ook onbehoorlijk dat mensen die abonnementennamens een bedrijf verkopen, maar niet goed op de hoogte zijnvan het product van het bedrijf dat zij op dat moment vertegenwoordigen.
Maar wat nóg vervelender bleek is dat ondanks mijn onbeperkt bellen abonnement, standaard na twee uur bellen de verbinding wordt verbroken door de provider, en ik opnieuw moet terugbellen en opnieuw 0,10 cent moet betalen. Ik heb hier ettelijke malen over geklaagd en men antwoorddat dit een landelijke beveiliging is om te hoge kosten te besparen als jeper ongeluk vergeet op te hangen omdat je in slaap viel tijdens je gesprek, of ter bescherming van een zogenaamd broekzak-gesprek. Vreemd genoeg heb ik an deze landelijke beveiliging pas iets gemerkt toen ikbelde metOnline.nl.
Persoonlijk vind ik het niet echt logischdat mijn onbeperkt bellen verbinding mij beschermt tegen een te hoge telefoonrekening; maar blijft men mij dit argument teruggeven. Met de techniek van tegenwoordig lijkt me het niet onmogelijk om deze bescherming alleen te laten werken wanneer er naar nummers gebeld wordt die niet onbeperkt gebeld kunnen worden; zoals 0900 nummers, of buitenlandse nummers?
Nu is die 0,10 cent wel te overkomen, maar het stuit mij principieel tegen de borst... En ik vind het je reinste diefstal! Wat is hier tegen te doen?