BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

beeindiging Vodafone abonnement

Bijdrage door gebruiker
02-08-2010
7 reacties
Mijn dochter heeft op 22 oktober 2009 in eerste instantie haar abonnement verlengd bij Vodafone en hierbij een nieuw toestel uitgezocht. Zij kreeg een e-mailbevestiging van Vodafone dat aan de verlenging een ordernummer was gekoppeld maar dat de bestelling helaas vertraagd was. Na een aantal malen telefonisch contact en e-mailverkeer zou het toestel begin november worden geleverd en werd er een afspraak gemaakt wanneer het toestel bezorgd zou worden. Mijn dochter heeft op deze bewuste dag vrij genomen van haar werk en zij ontving inderdaad een pakketje van Vodafone. Echter.. hierin zat niet het beloofde toestel maar een USB stick. Dit waren toch wel heel verschillende dingen en de maat was voor haar vol. Zij had voor haar werk nl. een telefoon nodig en zij wilde persé het door haar bestelde toestel hebben. Nadat zij hierover haar ongenoegen heeft geuit bij Vodafone (telefonisch) is zij wederom vele malen van het kastje naar de muur gestuurd.Tenslotte heeft zij op 12 november 2009 een e-mail gezonden naar Vodafone met de mededeling haar abonnement niet te willen verlengen en derhalve Vodafone verzocht ordernummer ..... te laten vervallen. Op 25 november 2009 heeft Vodafone bevestigd ordernummer .... te hebben geannuleerd. Haar oude abonnement liep nog tot 1 februari 2010 en derhalve is zij overgestapt naar een andere provider die wel het door haar gewenste toestel kon leveren. Zij dacht dat het nu geregeld was. De nieuwe provider zou haar nummer overnemen en het toestel bij haar nieuwe abonnement mocht zij alvast gebruiken. Helaas niets was minder waar en zij werd ook na 1 februari 2010 bestookt met rekeningen van Vodafone. Zij heeft contact opgenomen met Vodafone en daar zij men dat alles in orde was. Totdat zij op 11 mei 2010 ineens geconfronteerd werd met een aanmaning en de dreiging de mobiele aansluiting te blokkeren. Zij heeft op mijn advies eens goed naar haar toestel gekeken en ja hoor, in haar beeld stond nog steeds Vodafone in plaats van haar nieuwe provider. En volgens mij is dit het enige wat je haar zou kunnen verwijten aan het niet tijdig opzeggen van het abonnement. De rekening tot dan toe was naar mijn mening dan ook terecht en deze heeft zij ook volledig betaald. Zij heeft Vodafone een fax gezonden met daarin alle feiten op een rij alsook een uitdraai van de opzegging van het abonnement en de bevestiging daarvan door Vodafone op 25 november 2009. De SIM kaart heeft zij toen per direct uit haar telefoon verwijderd en is maar gebruik gaan maken van het nieuwe nummer van haar nieuwe provider. Klaar zou je zeggen. Rekeningen betaald en geen contract meer bij Vodafone. Nummer geblokkeerd. Prima!
Helaas werd er eind mei door Vodafone wederom abonnementsgeld afgeboekt. Dit heeft zij gestorneerd. Op 6 juni kreeg zij wederom een aanmaning en wederom heeft zij hierop gereageerd per fax en alle correspondentie van mei als bijlage meegefaxt. Hierop kreeg zij wederom geen antwoord dan op 13 juli jl. een krabbeltje van een zekere Koppenhagen dat zij contact op moest nemen om "ontbinding van uw contract en bkr registratie te voorkomen". Wat moeten we nu doen? In verband met niet nakomen van gedane toezeggingen heeft zij de verlenging ongedaan gemaakt en heeft Vodafone een mail gezonden met de bevestiging dat het daaraan gehangen ordernummer was geannuleerd. Vodafone stelt nu doodsimpel dat haar contract nog tot 1 februari 2011 doorloopt.

Graag advies. Moeten wij wederom bellen (vechten tegen de bierkaai?) en wat moeten we dan nog aanvullen op alle e-mails ;en telefoongesprekken die al met Vodafone zijn gevoerd?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.