BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

b2b mobilephone.nl

Bijdrage door gebruiker
05-02-2012
33 reacties
geachte kassa medewerker(ster),



Enige tijd geleden (17 januari 2012) heb ik bij B2Bmobilepheen Iphone 4S besteld voor de prijs van €559.19 (inclusief BTW en bezorgingskosten, zie bijlage 1). Tot mijn verbazing heb ik tot op de dag van vandaag niet alleen nog geen telefoon ontvangen, maar ook heb ik nog niks vernomen over de situatie van mijn bestelling.



Volgens onze overeenkomst zou de bestelling minimaal 5 werkdagen duren, minimaal suggereert natuurlijk dat het ook langer zou kunnen duren, maar inmiddels zijn we al 14 werkdagen verder en is er nog niets bekend over de levering. Ook op jullie website staat niets meer dan dat de order betaald is. Er staat niet of de iPhone al geleverd is bij jullie of dat die onderweg is naar de klant.



Nadat 5 werkdagen waren verstreken, waarin ik niks van jullie of mijn Iphone 4S heb vernomen, heb ik jullie gemaild met de vraag hoe lang het zou duren, waarop jullie netjes antwoord gaven met: “ Wij hebben een levertijd van minimaal 5 werkdagen. Op het moment dat uw bestelling uitgeleverd wordt, dan krijgt u hier bericht over in uw order status. I.v.m. de enorme vraag naar de Iphone 4S hebben wij een langere levertijd, dan onze klanten van ons gewend zijn. Uw toestel wordt daarom donderdag 26-1-2012 tussen 19:00 uur en 21:00 uur afgeleverd.” Met dit bericht was ik zeer content en heb dan ook uitgekeken naar de leverlingsdatum.



Op de dag van geplande levering, ben ik thuis gebleven met het idee mijn telefoon te ontvangen. Toen het al 22:00 uur was, viel mijn hoop op een nieuwe telefoon al snel in duigen. Teleurstelling was het gevolg. Er was geen telefoon geleverd, maar ook heb ik geen telefoontje of een e-mail ontvangen met een verklaring.



Zoals begrijpelijk was mijn onbegrip enorm en heb dan ook de volgende dag om uitleg gevraagd. Jullie antwoord was: “ Dit betekent dat wij helaas niet in de gelegenheid zijn geweest om uw bestelling af te leveren.” Dit antwoord is overbodig, omdat ik dit zelf heb ondervonden. Het zou gepast zijn geweest, als ze dit bij voorbaat hadden vermeld, maar helaas was dit niet het geval. Ook was er geen nieuwe leveringsdatum aan te geven, doordat de leverancier niet kan leveren en werd er tevens een beroep gedaan op de algemene voorwaarden.



Dit antwoord heeft mij niet gerust kunnen stellen en daarom heb ik vervolgens contact opgenomen met mijn raadsman. Mijn gedachte hierbij was dat hij me gerust kon stellen, maar ook hij vond het raar en ongebruikelijk dat een bedrijf niets van zich laat horen, als ze hun belofte niet na zijn gekomen. Dit heb ik jullie gemaild en heb het volgende antwoord ontvangen: “ Het is voor ons ook heel vreemd waarom u wil schermen met uw raadsman. Ook u heeft zich te houden aan de algemene voorwaarden. Dit zou uw raadsman moeten weten.

Omdat wij niet exact kunnen zeggen wanneer wij weer nieuwe voorraad binnen krijgen, zullen wij uw aankoopbedrag retourneren. Aankomende woensdag verzorgt onze directeur alle betalingen. Wij zullen woensdag uw aankoopbedrag retourneren per internet bankieren.”

Dit antwoord heeft mij deels geschokt en deels tevreden gesteld. Enerzijds maakte ik hieruit op dat zij niet willen dat ik met een raadsman bespreek wat er is gebeurd. Natuurlijk weten zowel ik als mijn raadsman dat ik me aan de algemene voorwaarden moet houden, maar daar staat niet in dat het niet toegestaan is om verheldering van de situatie te vragen bij een derde als die door uw bedrijf niet wordt gegeven. Anderzijds was ik zeer blij
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.