In augustus heb ik een auto gekocht. Voordat ik de auto zou komen ophalen, zou de koppelingsset worden vervangen en er zou een nieuwe uitlaat op worden gezet. Daar naast zou de auto een afleverbeurt krijgen. De dealer heeft me mondeling verzekerd dat ik het eerste jaar geen grote reparaties zou hebben. Binnen 2 maanden echter bleek dat de distributieriem moest worden vervangen, de dealer vond dat dit niet onder de grote reparaties viel, omdat 'die dingen nu eenmaal vervangen moeten worden op een gegeven moment'. De dealer wilde het zelf doen, zei dat hij alleen de materialen in rekening bracht, en vroeg 200 euro. Een garagebedrijf dat ik al langer kend, heb ik toen even gebeld, zij deden het voor 175 euro incl alles. Nadat zij mijn auto hadden gemaakt, bleek dat de koelvloeistof eruit zag als chocolademelk en de olie was vreselijk vies net als de oliefilter. Dit zou toch bij een afleverbeurt moeten horen, zei de monteur. Ik heb inmiddels de dealer een brief gestuurd en hem gevraagd om een voorstel te doen voor een regeling om dit op te lossen (ik heb de termijnvan een week gesteld) maar hij reageert niet.
Mijn rechtsbijstandverzekring kan niets doen omdat het een te klein bedrag is. Toch wil ik dat deze dealer verplicht wordt zich aan zijn afspraken te houden. Zal ik nog een brief sturen?