BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Apple maakt een fout, en ik moet 600 euro betalen!!!

Bijdrage door gebruiker
26-10-2013
7 reacties
Mijn ihpone 5 heeft altijd al last gehad dat de accu niet lang meeging. Ik heb daarom contact opgenomen met apple support.

Ik heb het probleem uitgelegd, en er werd gezegd dat het aan mijn batterij zou liggen en dat viel binnen mijn garantie. Ik had 4 opties:

- Afspraak maken met de apple store en mijn toestel daar omruilen. (geen optie aangezien ik uit zeeland kom, amsterdam is 2.45 uur rijden)
- Toestel opsturen voor reparatie (dan ben ik het toestel voor 2 weken kwijt, dus ook geen optie)
- Applecare plan afsluiten voor 79,-. voor 2 jaar lang garantie, en zou het toestel vervangen worden
- voor 30 euro word een gereviseerd toestel opgestuurd, en stuur ik de mijne weer terug.

Ik heb dus voor de laatste optie gekozen aangezien ik mijn gsm niet kan missen.

De betaling moest via Creditkaard gebeuren. De nieuwprijs werd van mijn creditkaard gehaald dit ivm met het risico dat ik het toestel niet terug zou sturen. Na ontvangst van mijn oude toestel zou het bedrag binnen 2 weken terug geplaatst worden.

Na een aantal dagen dat ik mjin toestel heb opgestuurd kreeg ik een mailtje waar in werd meegedeeld dat het toestel reperatie NIET binnen de garantie viel en dat ik de kosten moet betatelen, de kosten zijn de nieuwprijs van een gereviseerd toestel : 600 EURO!

Ik viel haast van mijn stoel kan ik je vertellen. Aangezien er mij toen aan de telefoon gezegd was dat ik 30 euro moest betalen en dat het daar bij bleef!

Na veel heen en weer te bellen kreeg ik eindelijk de juiste persoon aan de lijn die mij verder kon helpen met deze situatie. Die vertelde mij dat er bij de bestelling altijd gezegd word dat wanneer er iets buiten de garantie valt het niet kosteloos vergoed word.

DIT IS MIJ NOOIT VERTELD AAN DE TELEFOON.

Deze meneer ging kijken of er een opname was van het gesprek en zal mij kort erna terugbellen.

Ik werd terug gebeld. Deze meneer vertelde mij dat hij me ging doorschakelen met iemand de technische afdeling en die zou het antwoord hebben.

Deze vertelde mij dat het toestel aan de buitenkant beschadigd was, (Achterkant had een barst in het glas) en dat het daarom niet vergoed werd.

CONCLUSIE: Ik heb het toestel met alle vertrouwen opgestuurd en omgeruild met de klacht dat mijn accu snel leeg was, er is mij NOOIT verteld over de voorwaarden en risioc's, en al HELEMAAL niet gevraagd naar de staat van mijn toestel (Waar hij nu dus is op afgekeurd).

Waarom had ik anders mijn toestel opgestuurd!?

Wat kan ik doen! ik sta machteloos!




Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.