BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

aldi medion csg grakic cards

Bijdrage door gebruiker
01-11-2004
3 reacties

hallobetreffende ALDI PC*

In november 2004 kocht ik een medion pcop het eerste zicht was deze pc een supermachineHelaas de ati 9800 medion radeon werd in garantie al 3x vervangenNa een beetje internet research kwam ik het volgende teweten*******De continue levering van high-end grafische kaarten zit de laatste tijd wat in het

slop en daar komt blijkbaar niet direct verandering in. De duurste kaarten van ATI

en nVidia zijn zo achter op hun productieschema en ook de ontwikkeling van

nieuwe cores komt in het gedrang. De boosdoener hiervan is de slechte kwaliteit

van wafers en nu recent ook een tekort aan onderdelen.

De wafers zijn de grote cirkelvormige platen waaruit de cores, het hart van je

grafische kaart gesneden wordt. Per wafer zijn er enorm veel van deze cores, en

aan de buitenkant van de wafer zijn de cores van slechtere kwaliteit dan in het

middelpunt.***** Deze slechtere cores werden echter niet weggegooid maar

verkocht als goedkopere versies (budgetkaarten dus). De beschadigde onderdelen

werden gewoon afgesloten. Ook bij high-end kaarten past men deze techniek

toe.**** Men bakt traditioneel cores met meer pipelines dan nodig zodat bij

eventuele defecten deze pipes steeds uitgeschakeld kunnen worden. ATI en nVidia

gebruiken voor hun huidige high-end cores echter zeer ingewikkelde designs met 16

pipelines. Omdat het met de huidige technologie zeer moeilijk is om meer dan 16

pipes per core te bakken is men gedwongen al deze pipes te gebruiken. Natuurlijk

ligt het rendement hier veel lager dan bij cores die wat 'reserve' tegen defecten

hebben. Hierdoor is het aantal geproduceerde high-endchips lager dan normaal.zodus gaat hier om een productiefout......Na herhaaldelijk bellen met http://www.gsc.be/ werd mij medegedeeld dat de kaart

vervangen kon worden maar niet door iets die het probleem constant oplost

graag had ik uw idee gehad over deze zaak** en kan ik een betere kaart eisenvele dank

frankdubbe@hotmail.com

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)