BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

AH mobiel kan niet simlock vrij gemaakt worden.

Bijdrage door gebruiker
31-05-2008
32 reacties

Mijn ouders zijn zo'n 1,5 jaar geleden ingegaan op een aanbieding van AH mobiel prepaid. Ze hebben toen allebei een mobieltje gekocht.Het leek toen aantrekkelijk. Uiteindelijk vonden ze het toch niet fijn dathet beltegoed na een half jaar niet meer geldig was. Afijn, na een jaar is het immers mogelijk om een mobiel gratis simlockvrij te laten maken door de provider zodat ze een andere aanbieder kunnen uitkiezen die wel meer bij hun past. Mijn moeder heeft het als eerste geprobeerd met haar mobieltje (die had m eerder gekocht en kon dus ook als eerste simlockvrij gemaakt worden)Ze is naar de Phonehouse gegaan omdat ze dus graag een anders sim abbo wilde. Daar konden ze echter met geen mogelijkheid dat ding(Nokia 1110 type RH70) simlockvrij maken. AH klantenservice gebeld, volgens de telefoniste kostte het 320 (!! heeft ze echt gezegd) omde simlock eraf te halen. Geschrokken en verbaasd als ze was,mijn ouders hebben er immers niet zo veel verstand van, heeft ze toenmaar een ander mobieltje gekocht. Had ze uiteraard beter niet kunnen doen, maar toen ik dat zei had ze er al eentje aangeschaft.Hier heb ik nog wel een klachtenformulier over ingevuld op ah.nl.Dat dit uiteraard geen gang van zaken is en dat het belachelijk en naar mijn mening grote onzin is geweest wat die meid aan de telefoon heeft gezegd. Hier heb ik nooit meer wat over gehoord.Een paar maanden geleden wou mijn vader dus zijn mobieltje (zelfde merk en type) simlockvrij laten maken, dat moet immers toch gewoon kunnen?) Lukte ook al niet bij AH, inmiddels is het al een kwestie van maanden geworden nu dat ze er mee tobben. De chef van de plaatselijke AH vind dat mijn vader niet zo moet zeuren en toch gewoon AH mobiel kan blijven. Maar dat willen ze helemaal niet (en nu helemaal niet meer!)De chef heeft nog contact gehad met de klantenservice van AH mobiel, die beweren dat mijn vader het mobieltje vast kapot gemaakt heeft want dat is volgens hun de enige reden dat die simlock er niet af kan.Belachelijk want er is niets mee gebeurd en dat zou dus betekenen dat het mobieltje van mijn moeder heel toevallig ook stuk was.Het enige wat ik kan bedenken is dat er dus gewoon een fabrieksfout inzit maar waarom moeten mijn ouders daarvoor opdraaien??Dan heeft AH toch een ondeugdelijk product verkocht?Maar.... dat is het dus... ze hebben gewoon pech en moeten het er maar mee doen.Maar dat kan natuurlijk niet, dit is geen service. En de manier waarop ze diverse keren te woord zijn gestaan is ook niet bepaald netjes.Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die problemen hebben met het simlockvrij laten maken van de mobieltje van AH.Ik vind het een behoorlijk vreemde gang van zaken.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.