Ik ben in december overgestapt van Essent naar Eneco, dit heb ik gedaan d.m.v. een spoedaanvraag. Hier heb ik 400 euro voor betaald als waarborgsom. Binnen 5 werkdagen zou alles geregeld zijn. 15-12-2014 heb ik alle stukken die van mij verwacht werden doorgestuurd via de mail. 30-12-2014 kreeg ik een mail dat ik de offertes moest ondertekenen om de aanvraag rond te maken, dit was dus al gebeurt op 15-12-2014!06-01-2015 ( ondertussen 3 weken later) kwam ik thuis van een bezoekje aan de stad en had ik geen stroom meer. Enexis heeft mij dus afgesloten op het moment dat ik niet thuis was. Hierop heb ik contact opgenomen met Eneco met de vraag of ze voor mij na konden kijken waar het mis is gegaan, ik heb 3 verschillende mensen gesproken, die alle 3 van mening waren dat mijn offerte niet getekend binnen was. Alle 3 deze mensen hebben in het systeem gekeken en hier dus gewoon overheen gekeken. Uiteindelijk werd ik weer doorverbonden, ik heb nog eens alles nagelopen met deze mevrouw en blijkt dus dat ik wel degelijk alles doorgestuurd heb op 15-12-2014! Mevrouw geeft aan dat de fout bij hun ligt en raad mij aan om Enexis te bellen met de vraag of het mogelijk is om terug te komen om mij alsnog te heraansluiten. Mevrouw geeft aan dat ik Enexis mag vragen Eneco te bellen om het verhaal uit te leggen. Echter, Enexis weigert dit i.v.m. procedures waar ze zich aan moeten houden. Mij word verteld dat ik 120.28 euro moet betalen i.v.m. afsluiting en 120.28 voor her aansluiting. Ik ben van mening dat ik dit niet hoef te betalen omdat Eneco hier een grote fout in heeft gemaakt. 06-01-2015 heb ik hiervoor een klacht ingediend bij Eneco en ook uitgelegd dat ik vind dat ik hier niet aansprakelijk voor ben, ze "begrijpen" mijn verhaal en vinden het allemaal heel vervelend maar ik zal het toch echt voor moeten schieten totdat mijn klacht in behandeling is genomen. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb overigens Eneco gevraagd of ze niet naar Enexis willen bellen om het verhaal uit te leggen, maar ook Eneco weigert dit i.v.m. procedures waar ze zich aan moeten houden. Uiteindelijk, zit ik vandaag 13-01-2015 nog steeds zonder stroom en gas, is het geld overgemaakt naar Enexis en wacht ik totdat ik gebeld word voor een afspraak om mijn stroom en gas te her aansluiten. Vandaag 13-01-2015 contact opgenomen met Enexis of de betaling binnen is, dit is het geval, maar ik mag zelf geen afspraak maken ik moet wachten totdat ik gebeld word. Ook heb ik vandaag WEER naar Eneco gebeld ( zoals elke dag) om te vragen of mijn klacht al in behandeling is genomen. Dit is echter niet het geval, omdat ze een achterstand aan werk hebben liggen op de afdeling klachten, ik zal een mail ontvangen wanneer deze in behandeling is genomen. U snapt natuurlijk wel dat mijn geduld op begint te raken en die 240 euro in totaal ( dan heb ik het nog niet over de belkosten, het water wat al een week in mijn wasmachine staat en ondertussen begint te stinken omdat ik het niet af kan pompen) geen kattenpis is voor een vrouw die alleen woont. Mijn vraag aan jullie is wat mijn recht is en wat ik mag en kan verwachten van Eneco?