BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

afkeurnormen en eisen mobieltjes

Bijdrage door gebruiker
04-03-2009
4 reacties

waarom kunnen herstelbedrijven van mobiel telefoons, zomaar een mobieltje afkeuren op een punt, welke niet de klacht daadwerkelijk is. Voorbeeld: mijn dochter heeft een uitschuifbaar mobieltje en de veer (van het mechaniek) raakte binnen garantie tijd defect. na opsturen werd de mobiel op val en stootschade afgekeurd. men beweerde dat de printplaat gescheurd was en er een deukje (niet met vergrootglas zichtbaar) de oorzaak was. Dit was geen elektronische klacht, maar een mechanische. Het mobieltje werd afgekeurd en de fabriek in deze kon er niets aan doen, omdat het herstelbedrijf hier het eindoordeel had. het herstelbedrijf had foto's gemaakt, die min 100x waren uitvergroot, die een klein deukje en een niet zichtbare breuk moesten aantonen. Hoe machtig zijn dit soort herstelbedrijven?? en op welke basis werken zij?? waarom staat er in de alg voorwaarden garantie niets over val of stootschade?? Indien deze niet omschreven staan valt mijn inziens alles binnen de garantie. Ware het niet dat de schade punten niet zichtbaar zijn of zijn terug te vinden aan het mobieltje!!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.