Ik heb mei dit jaar een abonnement afgesloten met een iPhone 5. Sinds dag 1 ervaar ik netwerk problemen. Voorbeelden hiervan zijn:
- gesprekken die wegvallen
- geen internet
- niet gebeld kunnen worden of kunnen bellen.
Dit heb ik gemeld bij Vodafone en toen ik een week later de status van mijn case wilde opvragen bleek die te zijn afgesloten met de melding "zou nu moeten werken". Ipv dit te verifiëren bij mij is mijn case afgesloten, de problemen waren uiteraard niet verholpen. Dus nogmaals een case laten openen, dit maal is deze doorgezet naar de netwerkafdeling. Na een week of 2 heb ik de status opgevraagd en werd mij verteld dat mijn case was afgesloten omdat het verholpen moet zijn. Let op, wederom geen communicatie.
Dus ik heb nogmaals een case aan laten maken en daarbij ook een klacht ingediend. Bij de klacht kreeg ik gelijk de melding dat ik mijn case moest afwachten, op mijn klacht over de afhandeling werd niet ingegaan. Deze case werd wel in behandeling genomen door de netwerkafdeling. Begin augustus werd mij eindelijk verteld dat er al een tijdje problemen zijn met het Vodafone netwerk in de regio Haaglanden, dit had te maken met een aantal kapotte palen waardoor de overige telefoonpalen overbelast waren. Op korte termijn was hier geen oplossing voor. Ik kon een brief sturen naar de afdeling Special Services voor compensatie of iets dergelijks.
Bij de afdeling Special Services kreeg ik als eerste reactie, dat ik een ander toestel moest en dat ik maar moest overwegen iOS 7 te installeren. Daarbij wordt er van mij verwacht dat ik twee weken een ander toestel test om te kijken of het aan mijn toestel ligt, uiteraard krijg ik voor dit geintje geen gelijkwaardig toestel. Wat ze daarbij vergeten is dat mijn probleem nu al 4 maanden speelt, er al verschillende dingen geprobeerd zijn, er al erkent is dat er een netwerkprobleem ik niet de enige ben binnen ons gezin ben met deze problemen.
De medewerker van de Vodafone Special Services kwam aan het eind van dit gesprek tot de conclusie dat dat de iphone 5 een zwakkere antenne heeft en het netwerk in de regio Haaglanden niet optimaal is. Dus ik moet mijn 3g maar uitzetten, om de garantie te hebben dat ik bereikbaar ben. Want dat doet hij zelf ook.
Zijn er mensen die zich hierin herkennen? Allereerst in het hebben van slecht bereik met een iphone 5, maar ook de afhandeling van Vodafone.