Ik heb een Speedlinq X-tra 6016 Compleet internetabonnement besteld wat op 3 augustus 2006 opgeleverd had moeten worden. Deze opleverdatum is uiteindelijk verlaat en ik ontving van op 9 augustus een e-mail van u waarin u aangaf dat de verbinding toen echt zou zijn opgeleverd en het nu mogelijk moest zijn Speedlinq ADSL te installeren. De verbinding echter in zijn geheel nog steeds niet! Het DSL-lampje op het modem gaat niet branden, ook niet wanneer ik het modem rechtstreeks aansluit op het IS/RA-punt m.b.v. het in het modempakket meegeleverde RJ-11 aansluitdoosje. Het modem zelf is ook niet defect gezien ik dit heb uitgetest op een werkende ADSL-aansluiting van iemand anders en het modem hier normaal functioneert dus het probleem komt echt vanuit Speedlinq zelf.
Ik zit hier behoorlijk over in zorgen. Mijn Casema-verbinding gaat er namelijk per 1 september uit en ik kan thuis absoluut niet zonder internet. Ik heb hier al contact over opgenomen met de dure telefonische helpdesk van Speedlinq. Zij zouden dit voor mij gaan nakijken en dit moet volgens hen binnen 48 uur opgelost zijn. Mocht de verbinding dan nog niet werken, dan moet ik weer opnieuw met die dure helpdesk bellen.
Gezien ik hier en op het forum van Radar al behoorlijk wat klachten over Speedlinq lees begin ik toch al wel behoorlijk wantrouwig geworden. Ik heb Speedlinq daarom ook alvast (aangetekend met handtekening retour) een ingebrekestelling gestuurd waarin ik het probleem ook nogmaals heb beschreven en dat indien dit niet binnen 2 weken is opgelost ik mij het recht voorbehoud de overeenkomst te ontbinden.
Ik wil namelijk als dit probleem op 25 augustus nog steeds niet is opgelost naar Casema bellen en daar vragen om het abonnement gewoon weer met een jaar te verlengen. Speedlinq laten weten dat ik de overeenkomst wil ontbinden en mijn rekening dan verder ook te blokkeren voor incasso's van Speedlinq wegens wanprestatie.
Misschien is het allemaal wel een beetje voorbarig maar toch maak ik me echt veel zorgen om dit probleem dus ik had hierbij ook de vraag: hoe sterk sta ik nu werkelijk als het allemaal echtniet wordt opgelostmet het ontbinden van de overeenkomst en ook verder geen bedragen meer door Speedlinq laat afschrijven?
Ik huiver namelijk toch een beetje als ik dit topic op de site van Radar lees, hoewel het daarin ook nooit tot een echte rechtszaak lijkt te komen.