Rond 12 oktober werd er naar mijn huis gebeld met de vraag of ik mijn TELE2 adsl abbonement met TV wou verlengen. Mijn vriendin was niet op de hoogte dat ik dit wou opzeggen om voor glasvezel te gaan (daar houd ze zich niet mee bezig) en zegt dat het verlengt kan worden.
Echter staat het abbonement op mijn naam, en is mijn vriendin niet gemachtigd om dit soort zaken voor mij te regelen. Ik bel dus TELE2 op om te zeggen dat ik het alsnog wil opzeggen. TELE2 meld vervolgens dat er een voice recording is gemaakt en dat deze eerst terug beluisterd moet worden om te kijken of ik daadwerkelijk geen toestemming heb gegeven om het te verlengen, en dat dit 5 werkdagen zou duren en dat ik hierover gebelt zou worden. 5 Werkdagen later, echter geen telefoontje dus ik bel op, en ik krijg te horen dat er 'iets mis' is gegaan met het ophalen van de tape, en dat het nog 5 werkdagen kan duren voordat ik hierover bericht word. Nou ik ga hiermee akkoord (kan gebeuren toch) en ik wacht 5 werkdagen. Ik ben in de tussentijd 1x gebelt door iemand, echter heb ik dit telefoontje gemist, en ik heb meteen terug gebeld. Het was idd TELE2, maar het was niet duidelijk wie en wat de boodschap was... maar ze zouden het nog een keer proberen. Dit gebeurde op zaterdag 12 november. Er belt een medewerker van tele2 op die mij aangeeft dat het ophalen van de tape nog wel 1 MAAND kan duren!!! Op vraag of deze jongeman dat wel zeker weet. Hij kon mij niet meer vertellen dan dit.
Dit zou betekenen dat wij 2 maanden verder zijn voordat ik mijn abbonement (wat ze in de eerste instantie al niet mochten verlengen) beeindigt kan worden... en zelfs die zekerheid heb ik nog niet. Kan iemand mij zeggen dat als ik hier een zaak van maak, wat mijn kansen zijn, en zijn er meer mensen met dit probleem.
En daarnaast hoop ik dat TELE2 een keer een goede Wake-up call krijgt, want om op deze manier je klanten te houden is toch wel heel triest!