Ik ben een student en woon dan ook in een studentenhuis. Her (in Delft) wonen wij met zijn vijven. Wij hebben sinds 1 jaar een hele goede internet provider (SurfSnelADSL van BBned, speciaal voor studenten), dat was wel wat anders daarvoor. Toen zaten we bij IPact, en dat viel om de haverklap uit. Wij zijn nu erg tevreden met ons internet en willen dat graag ook zo houden.
Omdat wij studeren hebben wij internet gewoon echt hard nodig. In Delft is een goede internet-verbinding nou eenmaal essentieel voor elke student en dus ook voor ons (2 afstudeerders, 2 man die in een bestuur zitten van diverse clubs, 1 jongerejaars).
Door het tijdelijk in het buitenland verblijven van 1 huisgenoot is er wat mis gegaan met de administratie, en zijn onze telefoonrekeningen niet betaald, met als gevolg dat wij door KPN zijn afgesloten. Inmiddels hebben wij de rekeningen betaald. MaarKPN kan of wilons NIETopnieuw aan te sluiten op hetzelfde telefoonnummer. Zij hebben ons nummer aan iemand anders gegeven. Wel kunnen wij een nieuwe aansluiting aanvragen met dus een nieuw telefoonnummer.
Wij hebben meerdere malen met KPN gebeld en die hebben ons gemeld dat ze onze internet-aansluiting heel even open houden, maar elk moment kunnen afsluiten. Onze provider zegt dat KPN het recht niet heeft om onze internet-aanlsuiting af te sluiten. KPN spreekt dit tegen.
Als wij een nieuwe telefoon-aansluiting nemen, moet ook onze provider ons "verhuizen", en dat duurt 2 tot 4 weken, zo lang kunnen wij niet zonder internet en dus is dat voor ons onaanvaardbaar. Kabel-inetrnet hebben we overwogen, maar is gewoon een stuk duurder, duurt ook lang om aan te vragen, en de kwaliteit van ozne kabel is slecht; en dus zouden we als we overgaan op kabel-internet een hele nieuwe lijn door het huis moeten aanleggen. Daarom vinden wij dat geen oplossing.
Wij laten de boel nu de boel en hopen elke dag weer dat het internet nog steeds werkt. Er is gewoon geen goeie oplossing voor dit probleem, en KPN wil gewoon NIET meewerken. Toen wij hun opbelden met het compromis om meteen alle rekeninigen te betalen, als zij maar onze verbinding open laten staan, zeiden ze meteen nee. Wat moeten we doen?