Namens mijn dochter de volgende vraag gekopieerd en geplakt uit haar mail:
Sinds afgelopen week wil mijn tweejarige laptop (Dell Studio 1555) niet meer aan zonder gebruik te maken van netstroom.
Er staat wel dat de capaciteit van de accu no 23% betreft en hééééél tergend langzaam loopt dit percentage iets op zolang hij aangesloten is op het netstroom (hij noemt ook wel dat de accu oplaadt).
Echter, zonder netstroom is de laptop onbruikbaar. Hiervoor heb ik NOOIT problemen met de batterij ondervonden (geen verminderde capaciteit, problemen met laden, uitvallen enzovoort).
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Dell en deze geven aan dat de accu "dood" is. Iets wat ik toch wel vreemd vind zonder dat ik ooit eerder problemen had. Geheel leeg is hij dus echter ook niet maar toch werkt hij niet.
Kan hun bevinding kloppen?
Zij adviseren mij een nieuwe accu à 128 euro. De plaatselijke computerzaak heb ik ook gebeld en die gaf aan dat hij niet veel goedkoper uit zou zijn dan Dell én dat het mogelijk problemen kon geven wanneer er reparaties uitgevoerd moeten worden o.i.d.
Kunt u mij verder helpen?
Ik hoop van u te horen.
dochter de volgende vraag :