BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Absurd hoge energierekening

Bijdrage door gebruiker
14-03-2015
29 reacties
Sinds Maart 2014 zijn wij eigenaar van ons eerste eigen huis.
Meteen hebben wij gas en stroom van Essent aangevraagd, en ons laten adviseren over het voorschot +-140euro.

Zo gezegd zo gedaan, echter nu krijg ik de jaarafrekening, en moet ik 1247euro bij betalen, en ons voorschot wordt verhoogd naar 235euro! 235 + 105 = 340euro per maand! Als ik de klantenservice bel, krijg ik te horen dat de standen kloppen en dat ik gewoon moet betalen...

Wij hebben een digitale meter van Oxxio in de kast hangen, waarbij je op een knop moet drukken om naar de volgende meterstand te gaan. Nu lees ik op internet dat mensen die deze meter geinstalleerd krijgen, plotseling ook 2,5 a 3x zo veel stroom zouden verbruiken...

Ik zou volgens Essent (en volgens mijn meter) ruim 6700KWh verbruikt hebben, iets dat in mijn ogen onmogelijk is, aangezien wij een nieuwe keuken hebben en nieuwe wasmachine/droger, alles energieklasse A, verder geen gekke verbruikers in huis.

Bovenstaand bedrag kan ik niet of nauwelijks opbrengen, en ik vraag me dan ook af of er werkelijk niks aan gedaan kan worden? Een nieuwe meter plaatsen? En dan volgend jaar kijken wat ik te veel heb betaald en mij dat terug betalen?
Wij zitten met onze handen in onze haren!

Groeten,
Mark Verweij
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.