BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

abonnementwijziging KPN internetplusbellen comfort

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
31-12-2008
  •  
6 reacties
  •  

Ik heb sinds 2006 een abonnement bij KPN voor internetplussenbellen Comfort van euro 69,95 per maand. Omdat dit een flink bedrag is en er veel providers zijn die deze dienst goedkoper aanbieden ben ik me gaan orienteren wat voor mij de mogelijkheden zijn. Helaas zijn deze beperkt omdat we in een buitengebied wonen. Tot mijn stomme verbazing zag ik op de site van KPN dat ditzelfde abonnement (zelfs nog sneller internet en meer downloadcapiteit) voor euro 50,00 per maand werd aangeboden voor niewe leden. Met nadruk op nieuwe leden. Want toen we belde om het abonnement te wijzigen en zo euro 19,95 per maand te besparen werd ons medegedeeld dat dat (nog) niet kon. We hadden namelijk een abonnement van voor 1 augustus 2007 en deze abonnementen waren enkel jaarlijks opzegbaar. Als ons abonnement van na 1 augustus 2007 was geweest dan zouden we maandelijks op kunnen zeggen en dus per 1 februari 2009 kunenn overstappen op het goedkopere abonnement. Het vreemde is echter dat ik de dag daarvoor nog een van de medewerksters sprak met dezelfde vraag en zij deelde me mede dat dit wel zou kunnen. Ook een medewerker van een andere afdeling die ik vandaag sprak zij dat ik maandelijks zou kunnen wijzigen en verbond me door.

Ik vind hetvan de gekkedat een nieuwe abonnee dit product (zelfs nog sneller internet en meer downloadcapaciteit)kan krijgen voor euro 50,00 terwijl mensen die al meer dan 2 jaar abonnee zijn voor ditzelfde product (minder snel internet) nog steeds euro 69,95 betalen. Het zou niet meer dan normaal zijn als de bestaande abonnees (en dit zijn er vele met mij, die hier niet van op de hoogte zijn gebracht door KPN) toch op zijn minst het abonnement met minder snel internet voor dezelfde prijs moeten kunnen krijgen als nieuwe abonnees met sneller internet, dus voor 50,00 euro

Volgens mij maakt KPN zelfs reclame dat zij abonnees op de hoogte houd van de mogelijkheden die voor hen het meest geschikt zijn. Nou dit is bij ons niet gebeurt.

Feit is nu dat we minimaal tot 1 oktober 2009 euro 19,95 per maand teveel betalen voor ons telefoon en internet abonnement. Is hier iets aan te doen?

Kan KPN niet verplicht worden om abonnees op de hoogte te brengen van het feit dat hetzelfde abonnement goedkoper kan ?.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.