Lezers,
Hieronder een mail die ik 25 mei naar Vodafone stuurde. Bij het verlengen van mijn abonnement hebben ze mij niet gewezen op het feit dat ze me huidige abonnement zullen vervangen.
8 augustus 2012 zou mijn abonnement Bel+SMS+Web van 2 jaar (ingansdatum 09-08-2010) aflopen. Aangezien ik zonder mobiel zit heb ik in de vodafone winkel mijn abonnement verlengd, daarbij kon ik het nieuwe toetstel al gaan gebruiken. Het gaat hierbij om een Bel+SMS+Web altijd 47,50 die volgens het contract zou ingaan op 08-08-2012.
Vandaag kreeg ik een sms dat ik mijn datalimiet had bijna had bereikt. Dit terwijl het contract die is afgesloten op 09-08-2010 geen datalimiet kent. Na inloggen op mijn vodafone merkte ik dat het nieuwe contract, en daarbij ook de hogere kosten en lagere limieten, al zijn ingegaan.
Ik zou dus graag willen zien dat mijn oude contract gewoon door blijft lopen tot de eindatum 08-08-2012, zoals in het contract is overeengekomen in Augustus 2010. Daarbij dus ook dat mijn nieuwe contract volgens de ingangsdatum 08-08-2012, zoals is overeengekomen in de winkel maandagmiddag 21 mei 2012, van start zal gaan.
Als antwoord op deze mail kreeg ik het volgende:
het spijt mij te horen dat u niet tevreden bent met de wijziging van uw abonnement. Er zijn enkele redenen waarom wij uw abonnement direct wijzigen, wanneer u een toestel bestelt.
Als wij uw abonnement direct van start laten gaan, kunnen wij uw telefoon al direct leveren. Daarnaast kunt u dan ook direct optimaal gebruik maken van uw nieuwe telefoon, omdat uw nieuwe abonnement hier doorgaans beter voor geschikt is dan uw oude abonnement. Daarnaast kiest u bij een verlenging doorgaans een belbundel welke beter bij uw huidige telefoongebruik past, wat voor meer gebruiksgemak zorgt, en vaak lagere kosten met zich meebrengt. Veel van onze klanten vinden het daarom fijn dat ze vervroegt kunnen verlengen, en al direct van hun nieuwe bestelling gebruik kunnen maken.
Het spijt ons dat u hier niet van te voren op de hoogte was, en hopen dat u toch tevreden bent met uw nieuwe abonnement en toestel.
In een uitgebreide reactie op deze mail heb ik beschreven dat het nieuwe abonnement niet beter bij mijn toestel past. Daarnaast betaal ik nu 3 maanden hogere kosten, aangezien het oude abonnement (die ze dus vervangen hebben) tot augustus zou lopen.
Met uitzicht op de komende vakantie wil ik nog niet aan die databundel gebonden zijn, want dat zou pas vanaf 8 augustus het geval zijn. Op de vraag of ik mijn nieuwe mobiel en nieuwe abonnement weer kan inleveren, aangezien niet gesproken is over vervangen maar verlengen, krijg ik geen antwoord.
Graag zou ik dus jullie mening over deze kwestie willen weten,
Groet