Wie heeft er ervaringen met Orange voor wat betreft bereikbaarheid netwerk en verhuizingen. Ik heb al jaren een abonnement bij Orange en was altijd een tevreden klant. Recentelijk ben ik verhuisd, maar op dit nieuwe adres heb ik totaal geen bereik (zelf niet een beetje). Navraag bij Orange leert dat dit inderdaad bekend is, maar dat er vooralsnog geen oplossing voor is.
Om redenen dat ik nu mijn telefoon nauwelijks meer kan gebruiken (en ik gebruik 'm behoorlijk intensief) wilde ik mijn abonnement opzeggen en met behoud van nummer overstappen naar een andere provider die hier wel netwerkdekking heeft. Nu blijken er regels te zijn dat als jeje abonnement opzegt (deze loopt pas in mei af) je het resterende abonnementsgeld moet betalen als een soort van afkoopsom. Op zich kan ik mij hier iets bij voorstellen, maar in mijn geval zeg ikop omdat ik nu niks aan mijn hudige abonnement heb. Volgens een medewerker van Orange is het mijn keus om te verhuizen en dus mijn probleem dat ik ergens ben gaan wonen waar onvoldoende/geen netwerkdekking is. Een uitzondering op de regels omtrent beeindigen abonnement en de hieraan verbonden kostenwordt dan ook niet gemaakt.
Ik vind het bijzonder jammer dat Orange zich zo opstelt. Kennelijk moet je voordat je een nieuwe woning gaat kopen/huren eerst nagaan of je hier wel bereik hebt!
Ik moet nu extra kosten maken om bereikbaar te zijn(alle binnekomende telefoontjes en sms-jes op mijn mobiel worden doorgeschakeld naar een prepaid welke hier wel bereik heeft, dus elk telefoontje welke ik ontvang kost mij geld) en Orange isniet bereid deze te vergoeden.