BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

abonnement bij overlijden

Bijdrage door gebruiker
08-01-2009
7 reacties

Mijn man heeft al een aantal jaren een abonnement voor zijn mobiele telefoon bij de firma Debitel.

De firma Debitel is overgenomen door Vodafone en mijn man heeft de keuze voor een nieuw abonnement (overigens veel duurder en ook verkeerd geregistreerd door de fa. Vodafone) via Vodafone gemaakt, in december vorig jaar.

Dit abonnement wordt per 30 januari 2009 omgezet.

Helaas is mijn man terminaal ziek , en ik verwacht een overlijden op zeer korte termijn.

Omdat ik zijn zaken nu moet afwikkelen, heb ik contact op genomen met de firma Debitel. Het nieuwe abonnement is tenslotte nog niet ingegaan.

Ik ben te woord gestaan door een medewerkster, die mij vertelde dat stopzetting niet mogelijk is, en dat ik het abonnement pas kan opzeggen wanneer mijn man is overleden. Of hij moet zelf bellen.

Ik vertelde haar dat mijn man niet meer in staat is om zelf te bellen, en zij heeft mij toen gezegd, dat ik dan een bewijs van de dokter moet overleggen, waar dit ook in staat.

U kunt zich misschien wel voorstellen dat ik op dit moment mijn dokter niet wil vragen of ze een brief voor de fa. Debitel wil schrijven, ik zie nu graag haar aandacht op mijn man gericht.

Ik heb de medewerkster gevraagd of ik haar baas mag spreken, want ik vind dit nogal rigide.

Dit was echter niet mogelijk. Mijn vraag nu is, kan dit zomaar, ben ik verplicht om nu een geheel jaar dit abonnement te betalen? En is het ook mogelijk een klacht in te dienen over klantonvriendelijkheid? Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.