BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

4 keer gerepareerd nog steeds kapot

Bijdrage door gebruiker
11-10-2004
4 reacties

Hallo Beste forum

Hier is dan mijn probleem. Ik heb vorig jaar april een Medioncomputer bij de Aldi gekocht. Na een tijd werkte de grafische kaart niet meer. Na uren aan de telefoon gehangen te hebben en veel kosten daarvoor kwijt te zijn, kwam een reparatiebedrijf ICC de computer repareren(voor de eerste keer). Echter na een paar weken was de grafische kaart weer kapot (tweede keer). En na weer een paar weken was de voeding niet in orde (Derde keer). Weer een paar weken later was degrafische kaart weer kapot. Nu werd ook het motherboard en de voeding weer vervangen (vierde keer).Het kan niet slechter, maar 2 dagen later was de grafische kaart weer kapot. Je kan dus wel begrijpen dat ik erg veel kosten kwijt was door te bellen met Medion en met ICC,maar ook met Aldi. Daarbij heb in inmiddels al 4 dagen verlof op moeten soeperen, omdat Medion mij niet kon vertellen of het reparatiebedrijf 's morgens of 's middags aan zou komen. (Bij een PC Prive project kreeg je daar een computer voor) Ik ben hethelemaal beu, datdie computer nog steeds niet goed is. Ik vertrouw die computer dan ook helemaal niet meer. Ik dus maar weer gebeld met Aldi en uiteindelijk kreeg ik de rayonmanager aan de lijn. Deze beloofde mij gouden bergen. Ik zouof mijn geld terug krijgen, of een nieuwecomputer, want de service van Aldi was perfect. Nou ik dat dan ook op het werk verteld. Echter nog geen week later (na weer bellen met de rayonmanager) kreeg ik ineens niets meer.Medion zou de computer wel bij mij thuis op komen halen en dan helemaal nakijken en repareren. Daar pas ik dan dus voor.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Moet ik nadat mijn computer reeds 4 keer ter reparatie aangeboden is binnen de garantieperiode, weer mijn computer voor reparatie aanbieden? Heb ik dan geen recht op een nieuwe computer? Ik heb zelfs aan het hoofdkantoor van Aldi voorgesteld om te wachten op een nieuwe aanbieding van computers in hun winkel (want er waren nu geen computers op voorraad, werd mij verteld). Dan was het voor mij en voor Aldi dacht ik toch netjes opgelost, maar daar gingen ze niet in mee. Neen, ik moest maar repareren vonden zij. Wat kan ik hieraan doen? Kan ik een aangetekende brief hiervoor aan Aldi sturen en eisen dat ik een nieuwe computer krijg? Of kan ik eisen dat ze mijn geld teruggeven? Alsjeblieft help me. Ik heb 4 reparatiebonnen in huis liggen, die laten zien wat er met de computer is gebeurd. Dan mag ik toch wel zeggen, dat ik geen vertrouwen meer in de computer heb? Kan iemand mij zeggen wat mijn rechten hierin zijn? En mocht het nodig zijn, dan wil ik dat ook nog wel toelichten in het programma Kassa.

Alvast hartelijk dank

Kajoe

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.