BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

3 verplichte herinneringen?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
22-02-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

Hallo, mijn naam is Bianca en ik wil graag t volgende weten:

Ik heb sinds 1 december een abonnement bij t-Mobile, een scherpe aanbieding van 300 belminuten en 25 smsjes voor 8,95.

Ik kreeg 19 december mijn eerste rekening, maar in de veronderstelling dat ik automatische betaling had, heb ik t niet betaald. ik had dde acceptgiro niet gezien, die zat er heel strak achter gevouwen. Ik heb m ook maar even bekeken en toen in mijn postvak gelegd. Ik was toen erg bezig met zorgverzekeringen en toeslagen ed., dit nam mij volledig in beslag en was ook mijn vakantie aan t voor bereiden.

ik ging weg op 22 januari voor een maand en toen had ik weer net een rekening gekregen. toen hebben ze tijdens mijn afwezigheid op 6 februari een herinnering gestuurd en 14 februari een aanmaning met de dreiging dat ik bij t preventiel bestand aangemeld zou worden en bij 80 dagen bij t BKR. En als ik niet voor 20 feb betaal, ik geblokkerd zou worden.Afijn meteen al een vrij agressieve aanpak. Maar ik was weg tot 19 februari.

Ik heb mijn post 20 februari doorgenomen en zag meteen de brieven van T-Mobile en heb meteen betaald via internet bankieren. Dan wordt t meteen afgeschreven. Mijn telefoon was nog niet geblokkeerd.

Ik heb ze ook meteen gebeld, want ik zou ook 15 euro administratiekosten moeten betalen. Hier zou ik niet onderuit komen.

De volgende dag 21 februari hebben ze toch mijn telefoon geblokkeerd. De afdeling incasso meldde mij dat t twee dagen duurt dat de betaling wordt verwerkt. toch moet ik voor de kosten opdraaien om weer te deblokeren. Dit kost 25 euro en de 15 euro administratiekosten.

Ik hoorde dat men je drie herinneringen moet sturen voordat ze zo'n procedure kunnen starten. Klopt dit?

En ik vind t raar dat ik de dupe word van de traagheid van betalingsverwerking, is dit normaal?

Bovendien behandelen ze je als een zware wanbetaler en benaderen ze je erg klantonvriendelijk. Dez procedure werd er heel snel door heen gedrukt. Mijn vriend had mij gewaarschuwd, maar t was een scherpe aanbieding.

Ik zit nu nog 9 maanden met dit bedrijf opgescheept, maar ik weet nu al dat ik daarna nooit meer met ze in zee ga. ik ben nog nooit zo agressief benaderd als dit bedrijf.

Wie kan mijn vragen beantwoorden?

Bianca

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.